Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, april 21, 2007

 

Motvind & uppförsbacke.

Efter förra helgens sommarvärme kom torsdagen som en lätt chock. Tio minuter innan jag skulle ta mig ut och bege mig mot träningen stod haglet som spön i backen och det åskade frenetiskt. Efter en kall och blöt träning tog vi oss hem genom ett massivt snöoväder. Jag förbannade i tysthet alla miljöbilar och knöt näven i fickan.

En intressant fråga har aktualiserats i och med att Bildts blogg har blivit polisanmäld för hets mot folkgrupp. Det handlar alltså inte om någon som Bildt har skrivit, utan för det som någon rasistidiot har skrivit i en kommentar. Hela grejen är ju ganska absurd egentligen. Att det finns rasister i världen är ingen nyhet. Det är som att hacka på kommunen för att de äger ett elskåp som NSF har satt upp en affisch på. Bildt gör oss intressserade väljare en tjänst genom att berätta vad hans jobb som utrikesminister går ut på. Han är i det avseendet ett föredöme. På andra sätt är han det inte.

Imorgon ska vi börja bygga vår flotte. Det kan bli hur bra som helst. Jag ska ta på mig snickarbrallorna och se glad ut i alla fall. Sol Till Sverige startar som flotte nummer 13 i forsränningen. Jag har fått samma nummer på tröjan i Laik. Vi torskade seriepremiären idag. Vi spelade riktigt uselt. Trots det kan jag inte peka på vad som gick fel.

Ljungberg är skadad igen. Undrar om det finns nånstans där man kan spela på hur många matcher han hinner spela innan han går sönder nästa gång. Jag skulle ju inte spela på mer än en match om jag inte fick typ 20x pengarna.

Kollade på 1200 miljarder idag. Den gav många skratt och en besk eftersmak. Men det kunde ju vara värre.

Feist är ett ganska trevligt band. Mushaboom är en av deras bättre låtar, som blev ännu roligare när Postal Service lekte med den. Jag längtar efter nya Postal Serviceskivan.

Etiketter: , , , , ,


Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Sömnproblem.
  2. Rättvisa.
  3. Stanken.
  4. Jag ville inte veta.
  5. Existentiella bekymmer.
  6. Tyckare.
  7. Niotumsnaglar.
  8. Namn.
  9. Kom värme.
  10. Gott.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?