Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

tisdag, april 10, 2007

 

Tyckare.

Jag är lite av en listnörd. Därför blir jag glad när det dyker upp nya spännande listor, som Blenders försök att lista tidernas sämsta låtar. SvD:s nöjestyckare skriver om listan och pekar ut de "fel" som förekommer på den, typ att You're beautiful och I wish I was a punkrocker inte är med. Zzz…

Allvarligt. Om tyckarna ska tycka så kan de väl i alla fall tycka något vettigt, tycker man. Men så är inte fallet. Johan Esk måste ha slagit något slags rekord idag, när han försökte krönikera AIK:s platta fall igår. Det finns inget samband alls i den texten. Bara Mats Olsson kan skriva sämre krönikor.

Fredrik Strage skriver däremot ganska bra, och precis som jag är han mäkta imponerad av NiN-konserten i söndags. Tyvärr är konsertrecensioner ungefär det tråkigaste man kan läsa. Antingen var man där eller också var man inte det.

Bullet with butterfly wings är en klassiker. "Arguably the most popular and well known song by The Smashing Pumpkins" enligt Wikipedia. Själv föredrar jag Geek USA, men visst, jag förstår. Frida Snell har gjort en härlig cover på låten i alla fall.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Niotumsnaglar.
  2. Namn.
  3. Kom värme.
  4. Gott.
  5. Guide till kårvalet.
  6. Utdelat.
  7. Gräs.
  8. I en låda.
  9. Alfred.
  10. April april.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?