Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, april 07, 2007

 

Namn.

Det pratas mycket namn nu. Alfred är nyligen döpt, en Alice kommer att landa i Z:s farstu inom några veckor, Spencer och Ivar har varit med ett tag redan och K funderar på ett namn till sin Saab. Jag vet inte om det bara är i min bekanskapskrets, men jag tycker att det har blvit vanligare att prylar får mänskliga namn. Det är nog helt enkelt så att våra prylar blir våra vänner. I takt med att de blir allt mer personliga kommer de också närmare det unika, det mänskliga. Alfred väcker mig varje morgon, påminner mig om saker jag ska komma ihåg, hjälper mig att hålla kontakt med mina "riktiga" vänner och spelar bra musik när jag är på dåligt humör.

Jag hörde snubben som har döpt sig till James Bond på radio idag. Han var helt störd. Tydligen såg han Ian Fleming som sin plastpappa. Det visade sig också att en kille i laget hade bott granne med honom (och hans hus Golden Eye). Världen är liten och folk är idioter. Ett par har döpt sin dotter till Metallica också. Stackars unge.

Jag pallade inte att vara kvar i Örsa. Hade ont i halsen och huvudet hela tiden. Jävla kattskrällen. Men men. Det är trevligt i Uppsala också.

Påsk ja. Dagensskiva.com listar bra gula skivor idag. Jag har ju som jag tidigare har konstaterat inga påskkänslor, så jag fyller på med några bra skivor med andra färger på omslaget:


Grön: Stevie Wonder – Songs in the key of life
Röd: Pontus & Amerikanarna – Följer ett spår
Blå: Jeff Lynne – Armchair theatre
Orange: A Perfect Circle – Emotive
Svart: Tiger Lou – The Loyal
Vit: Gåte – Iselilja


Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Kom värme.
  2. Gott.
  3. Guide till kårvalet.
  4. Utdelat.
  5. Gräs.
  6. I en låda.
  7. Alfred.
  8. April april.
  9. Dåliga nyheter, roliga nyheter.
  10. Helt fel.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?