Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

måndag, april 02, 2007

 

I en låda.

Du är min man har legat på svensktoppen i 143 veckor, alltså närmare tre år. Jag har inte hört låten i fråga. Jag skulle i alla fall inte känna igen den om jag hörde den nu. Det är faktiskt lite underligt hur man kan leva så avskärmad från en stor del av ett samhället som finns precis inpå en.

Det finns en liten homofobkyrka i USA som har fått för sig att Sverige är ett riktigt djävulsnäste som "förnekar gud och hyllar sodomi". Anledningen är att pingstpastorn Åke Green dömdes för hets mot folkgrupp för något år sedan. Av någon anledning har de dock fått för sig att de ska hoppa på kungahuset också. Hittade följande citat på deras hemsida www.godhatessweden.com
The King looks like an anal-copulator, & his grinning kids look slutty & gay!
Det finns mycket mer läsvärt där, men SvD lyckas tyvärr undanhålla allt roligt i sin rapportering. Only in America.

The Postal Service har gjort en jättetrevlig remix på Feists Mushaboom. Glastonbury har en sanslöst startfält. Grillsäsongen har verkligen börjat. Folk spelar fotboll och kastar frisbee i Eko-parken. Det är vår!
Comments:
Jag hade inte heller hört den. Radion är död.
 
Har...
 
Om "God Hates Sweden". Fast i "rättvisans namn" så hade dom ju också siten "www.godhatesamerica.com", undrar om inte "www.godhateseverythingandeveryone.com" också finns? - Då behövs ju INGA hatkyrkor mer?!
 
Anonym: Jag har inga ambitioner att vara saklig eller objektiv i det jag skriver...
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Alfred.
  2. April april.
  3. Dåliga nyheter, roliga nyheter.
  4. Helt fel.
  5. Val.
  6. Oseriöst.
  7. Nyckeln.
  8. Dum får man vara, men fan inte ful.
  9. Bloggtoppen.
  10. Lillebror är här.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?