Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

torsdag, april 12, 2007

 

Jag ville inte veta.

Fan. Det här skulle vara en bra dag. Jag skulle baka. Men sanningen hann ikapp mig. Jag tappade sugen lite. Jag blev den där snubben som inte gör saker som han borde göra. Jag hatar att vara den snubben. Inte blev det något preklin heller.

Jag har gått igenom alla 6314 låtar i mitt bibliotek och kategoriserat 1410 av dem som covers. Av dessa ska jag välja ut 16-17 stycken som ska utgöra ena delen av mitt dubbelalbum med covers och orginal. Jag har redan gjort ett första utkast till låtlista. I morgon tror jag att jag kan hitta den färdiga låtlistan. Äntligen. Det här är idé som har mognat i huvudet ganska länge, och många timmar har ägnats åt att lyssna på covers för att hitta de där guldkornen. Klart är i alla fall att första låten kommer att bli Imagine.

Keane - Nothing in my way. En av många vackra låtar på Under the iron sea. Ett ljus i vardagens mörker kan man säga.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Existentiella bekymmer.
  2. Tyckare.
  3. Niotumsnaglar.
  4. Namn.
  5. Kom värme.
  6. Gott.
  7. Guide till kårvalet.
  8. Utdelat.
  9. Gräs.
  10. I en låda.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?