Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

onsdag, april 11, 2007

 

Existentiella bekymmer.

Jag började fundera lite. Det blir lätt så när man är ledig och inte har så mycket att göra. Jag funderade på vad jag vill med den här Internet-avkroken.

Johan Esk strikes again. Sug på den här meningen:
"Och försvaret var utbytt och där bildade backlinjen nu ett skakigt frågetecken."
Förstår ni vad som menas? Inte jag heller. Frågan är om han bara är överarbetad eller om han bara är dålig. Jag tror på lite av varje, och jag tycker att det borde finnas någon vettig sportkrönikör där ute.

Till slut kom jag ändå fram till en del saker. Jag vill inte vara en horblogg, en blogg som bara försöker få mycket läsare, genom att länka till artiklar eller andra blogginlägg bara för att få läsare. Typ kulturbloggen. Jag vill skriva om sker som intresserar mig. Prio ett ska alltid vara att jag ska kunna läsa det här om ett år och tycka att det ger något. Om någon annan också vill läsa det så kan jag acceptera det. Men det är inte det som är poängen.

Visst, det har inte alltid varit så, men det är det som är riktlinjen. Ibland blir det för introvert, ibland blir det horigt. Men överlag ska det vara sarkastiska, elaka, idiotiska, kanske lite roliga eller helt meningslösa textsnuttar som dominerar här.

Musiktipsen är ett kapitel för sig. Det är inget jag tror att någon är intresserad av, det är något jag skriver helt i eget intresse.

Idag lyssnar jag på min blivande fru St. Vincents nya låt Now. Now. Hon är underbar.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Tyckare.
  2. Niotumsnaglar.
  3. Namn.
  4. Kom värme.
  5. Gott.
  6. Guide till kårvalet.
  7. Utdelat.
  8. Gräs.
  9. I en låda.
  10. Alfred.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?