Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, april 15, 2007

 

Stanken.

Jag har laddat ner Parfymen. Eftersom jag gillade boken så pass mycket är jag lite osäker på om jag egentligen vill se filmen. Men nu ska jag göra det ändå. Jag har de senaste dagarna kollat på Babel och Blood diamond, två filmer som verkligen var värda tiden jag lade ned på dem.

Fotboll är en underbar fritidssysselsättning, men när det är match kvart över sex på den varmaste April-lördagen i mannaminne blir man nästan lite sur. Jag gjorde i alla fall mål, och vi vann matchen, även om det krävdes såväl förlängning som straffar innan vi kunde fälla avgörandet.

Om en knapp vecka är det seriepremiär. Det ska bli så kul. Mindre kul att vi har match 19.30 på midsommarafton. I Harbo. Det är bra jävla långt till Harbo.

DN:s ledare var bra idag. Jag hatar Byggnads. De är en protektionistisk, nationalistisk, maktmissbrukande och tyvärr statssanktionerad maffiaorganisation.

Madeleine Peyroux har gjort en cover på Between the bars. Den är med på coverskivan. Om någon dag ska jag posta hela låtlistan. Jag ska bara bli säker först.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Jag ville inte veta.
  2. Existentiella bekymmer.
  3. Tyckare.
  4. Niotumsnaglar.
  5. Namn.
  6. Kom värme.
  7. Gott.
  8. Guide till kårvalet.
  9. Utdelat.
  10. Gräs.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?