Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

fredag, mars 02, 2007

 

Ordens makt.

Det är konstigt hur mycket ord kan betyda. Lite kallprat med korridorarna i köket kan värma ganska mycket ibland. En kopp kaffe är mer än en kopp kaffe. Det kan vara en och en halv kopp kaffe, och mer därtill. Kaffe är gott. Just nu kör jag Maxwell house, efter en ganska lång period av olika Zoegas-sorter. Jag tror nästan att jag gillar det förstnämnda bättre. Fylligt och smaskigt.

I New York verkar orden vara ännu viktigare. Jag vet att det godtagbart för politiker att blogga där, men "nigger" ska förbjudas. Jag är trött på deras jävla dubbelmoral. Bära vapen får alla göra, men inte säga vad de vill. Bomba irakier med "Burn motherfucker burn" i COM-radion funkar, men "The F word" bleepas varje gång det kommer på tv. Sila mygg och svälja elefanter?

Jag vet att jag inte är helt saklig och rättvis i alla mina inlägg. Jag kan acceptera det. Det är inget stort problem för mig.

Freak Kitchen är ett av landets bästa och roligaste hårdrocksband. Sanslösa intrumentalister och bra låtar. Testa Propaganda pie till exempel.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Det offentliga bloggandet.
  2. Två gula bussar.
  3. Magkatarr.
  4. Vår vackra planet.
  5. Vad är väl en bal på slottet?
  6. Jag är inte bara fulländad, jag är ödmjuk också.
  7. Nu.
  8. Det är svårt att inse sin egen storhet.
  9. DN skämmer ut sig.
  10. Saker förändras.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?