Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

torsdag, mars 01, 2007

 

Det offentliga bloggandet.

Bildt bloggar. Jag har inte läst hans blogg, av den enkla anledningen att jag hellre läser lite lättsamma och roliga bloggar, som stereogum, tjuvlyssnat och feber-bloggarna. Hursomhelst: Folk klagar på Bildts bloggande. Folk verkar inte tycka att Bildt ska få uttrycka sina åsikter, framförallt inte på en blogg där han får stå oemotsagd. Han använder bloggen till att svara på kritik mot honom, istället för att uttala sig i pressen. Så kan man inte göra, menar många kritiker. Jag tycker att det är jättebra att Bildt bloggar. Den gör det väldigt lätt för intresserade att 1) hänga med i vad vår utrikesministers verksamhet och 2) få en god bild av vad han tycker i många olika frågor. Kort sagt ett bra sätt att vitalisera demokratin. Fram för fler bloggande politiker!

Aftonbladet är värdelösa på att räkna med procent. Det är uppenbarligen ganska svårt det där. Journalistyrket är nog det yrke som har degenererats mest de senaste åren tillsammans med läraryrket. Jag vill egentligen läsa både pedagogik och journalistik. Kanske jag har en liten "rädda världen"-ådra ändå.

På lördag är det förresten både KM i Badminton och Rockgask på V-Dala. Söndagen bjuder på brunch och fotbollsmatch. Helgen kan bli kul.

Chris Garneau - Between the bars. En underbar Elliot Smith-cover med lite Goludmund-doftande piano och ömtålig sång. Ladda ner på stereogum.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Två gula bussar.
  2. Magkatarr.
  3. Vår vackra planet.
  4. Vad är väl en bal på slottet?
  5. Jag är inte bara fulländad, jag är ödmjuk också.
  6. Nu.
  7. Det är svårt att inse sin egen storhet.
  8. DN skämmer ut sig.
  9. Saker förändras.
  10. Dålig politik.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?