Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

onsdag, februari 14, 2007

 

Nu.

Det gäller att leva i nuet. Jag är ganska dålig på det tror jag. Jag pluggar för framtiden, tränar för framtiden, tänker för framtiden. Men nu ska jag bli bättre. Jag kanske börjar närma mig framtiden. Kanske är jag redan där.

Idag var det "branchsurf", ett väldigt flashigt och missvisande ord för företagsföredrag. Tre konsultbolag pratade lite om hur det var att jobba hos dem. Accenture lyckades framstå som ett ganska otrevligt företag. Lär inte söka jobb där i första taget. Generic och Prevas gjorde bättre intryck, även om jag tror att Generic passar mig bättre, med mindre programmering och mer överblickande arbetsuppgifter.

I helgen blir det Göteborgsresa. Student-sm och Pain of salvation-konsert står på programmet. Hoppas det blir kul och jag inte somnar bakom ratten. Jag får skaffa en platta PK. Och bränna en bra bilåkarskiva eller två. Jag har ju disco nu, med rök och allt, så jag gillar att bränna skivor väldigt mycket. Jag tror – nej, jag vet – att Bloc Partys The Prayer kommer att var med på någon av skivorna. För den är sanslöst bra.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Det är svårt att inse sin egen storhet.
  2. DN skämmer ut sig.
  3. Saker förändras.
  4. Dålig politik.
  5. Skarpt.
  6. Dagens bibelcitat.
  7. Här går jag igen
  8. Mycket.
  9. Wild 'n' fresh
  10. Begränsningar

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?