Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

onsdag, februari 07, 2007

 

Saker förändras.

E vill att jag ska åka till Gbg nästa helg och kolla på Pain of Salvation. Jag tycker att det verkar lite väl jobbigt. J-E skickar sms och undrar om inte jag vill vara med i student-sm i fotboll. Var? När? Gbg. Nästa helg. Jag tror inte på ödet eller sånt, men omständigheterna talar ju för att man borde ta sig till Gbg nästa helg. Laik-Stik får stryka på foten i sådana fall, men det kanske man får ta.

Fotboll är underbart. Det finns få saker som är bättre än att kolla på en bra fotbollsmatch. Men när TV4 (en av mina fyra tv-kanaler, barnkanalen räknas inte) visar en potentiellt sett bra match, Sverige – Egypten, då passar de blågula på att göra en otroligt värdelös skitmatch. I andra halvlek slog de inte en offensiv passning till rätt mottagare. Det som räddade kvällen var Burger Kings helt fantastiska reklam för Dubbel-Whopper. Jag och M låg dubbelvikta av skratt.Kolla in den –här–.

Behöver jag säga att jag tycker att såväl Zlatan som Henke är fjantiga skitstövlar. Blir man kallad till landslaget då ska man dyka upp. Säger förbundskaptenen åt dig att hoppa, då svara man : "Hur högt?". Det handlar om heder och ära. Om man nu värdesätter sånt.

FUM diskuterade i ungefär två timmar om hur mycket den nya och den gamla ordföranden i UTN skulle få betalt under överlämningsperioden. Huruvida det är demokratiskt försvarbart att inte bry sig om att finna mer än en kandidat, eller att motivera hans kandidatur med att han vill bli omvald nästa gång också, diskuterades överhuvudtaget inte. Jag funderar på om jag tycker att de demokratiska aspekterna är viktiga i det här fallet. Jag vet inte. Kanske demokratiska principer är en belastning, en olägenhet.

Twenty questions var ett trevligt band. Tyvärr inte längre. Trying går dock att hitta på nätet fotfarande. Roos har en ganska cool röst.
Comments:
Jag såg BK-reklamen i USA och utbrast "haha, det där skulle ju aldrig funka i Sverige!". Undrar hur BK har tänkt - reta upp feministerna för att ge PR?
 
Ja, det är ju klart att den kommer att bli anmäld för något. Skitbra PR.
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Dålig politik.
  2. Skarpt.
  3. Dagens bibelcitat.
  4. Här går jag igen
  5. Mycket.
  6. Wild 'n' fresh
  7. Begränsningar
  8. Jag är lat och virrig också.
  9. Kommunister & idioter
  10. En lång vit dag på gräddhyllan

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?