Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, januari 28, 2007

 

Begränsningar

Jag läser Boondocksserien ganska mycket nu. Den är sanslöst bra för det mesta, men den handlar förstås väldigt mycket om USA och folk och företeelser som man inte riktigt känner till. Därför tänker jag att det borde finnas en liknande serie på svenska. En serie som kritiskt och humoristiskt behandlar aktuella händelser. Typ som DN:s ledarsida, fast kul. För DN:s ledarsida är inte rolig. Eller inte riktigt som DN:s ledarsida heller. Den ska vara rå, elak och förbannad. Den ska visa annorlunda vinklingar på det som händer och behöver inte vara med sanningen helt och hållet överensstämmande. Huvudpersonen ska förstås hata politiker i allmänhet, förakta det mesta och ogilla allt. Som Huey Freeman typ.

Problemet är att jag inte kan rita. Jag tror att jag skulle kunna komma på idéer om jag försökte, bygga upp karaktärer och så där borde inte vara något gigantiskt problem. Men jag fick en mycket välförtjänt trea i bild (treor i bild får man om man går på lektionerna men är fullkomligt oduglig). Någon som har det bättre ställt på den fronten får gärna plocka upp min idé.

Loud var något av en besvikelse. Banden var tokigt dåliga, ljudet kasst och drägget väl utbrett. Men det var ändå trevligt, typ. Lyckades faktiskt koppla bort och av lite. Brukar inte vara bra på det när jag har mycket att göra. Men jag kanske har vant mig nu, kanske börjar lära mig att hantera det.

A är min nya idol.

Fick precis ned Music by Em's demo. Det är alltså Rasmus Kellermans första band, och det låter underbart. Han är ett geni. Har dessutom laddat ned Lupe Fiasco, för jag vill tro att det finns bra hiphop. Ett exemple på ok hiphop är Joe Budden - Unforgiven.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Jag är lat och virrig också.
  2. Kommunister & idioter
  3. En lång vit dag på gräddhyllan
  4. Chocken
  5. In i framtiden
  6. Årest person
  7. Superblogg
  8. Let's have a war
  9. Jag ska...
  10. Kunskap, färdighet och insikt.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?