Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

torsdag, januari 11, 2007

 

Jag ska...

Drar tillbaka till Uppsala imorgon. Ska bli skönt att sova i min säng igen. Inte för att jag har svårt att sova här, tvärtom har jag aldrig sovit så mycket som de senaste veckorna. Det är som att sitta i en batteriladdare här. Inte så jävla spännande, man sitter lite fast och kan inte göra så mycket, men man vinner mycket på det efteråt. Det kommer att bli en hektisk vår, så det krävs nog välladdade batterier om jag ska palla med.

På tapeten är det ganska fullt. Styrelsejobbet kommer nog att ta en hel del tid, kursvärderingar och sånt tar alltid lite tid och kurserna ska inte vara de lättaste har jag hört. Dessutom ska jag komm i form till Göteborgsvarvet, lira ett par badmintontävlingar och spela fotboll. Just det senare har jag funderat på ganska mycket på sistone; ska jag köra med LAIK eller hitta någon Uppsalaklubb? För LAIK talar att de spelar i en högre division, alltså mer utmaning, det är smidigt på sommaren, planerna är bra, och laget är ganska bra. Mot LAIK talar dock att det är längre att åka (vägs dock upp av att det går att åka bil till och från träningarna, alltså blir det snabbare och billigare jämfört med Nordiatiden), jag är inte säker på att ta plats i laget samt att en högre grad av engagemang krävs. Den viktigaste faktorn är speltiden. Jag älskar över allt annat att spela fotboll, och det får man göra mest i ett a-lag, alltså vill jag vara bofast i ett a-lag. Men det finns annat också. Just nu lutar det dock åt att jag blir kvar i LAIK. Men vi får se.

Tjuvlyssnatboken har kommit ut. Perfekt läsning för de som har humor. Tror det i alla fall, har ju inte läst den själv än. Jag är fortfarande på Zaremba. Tänk om vi hade ett tjugotal journalister som han i Sverige. Jag vill tro att saker och ting skulle se annorlunda ut då.

Att göra-listan för den överskådliga framtiden:
 Skaffa en ny skärm
 Hitta en bra löparoverall
 Komma i form
 Laga bra mat
 Vara trevlig och social (yea right...)
 Lyssna på bra musik
 Ta mig iväg på bra konserter
 Raka mig och skaffa ett jobb
Lära mig att fotografera

Det här är ingen heltäckande lista. Jag ska göra andra saker också.

The Shins - Turn on me. Cheeses vad bra den skivan är.


Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Kunskap, färdighet och insikt.
  2. En ny tid
  3. Nyheter
  4. Ego boost
  5. The Sunset Beach blog
  6. Jag ska försöka...
  7. Julsummering
  8. I år IGEN!
  9. Äntligen lite riktiga problem
  10. Sjukt bra

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?