Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

onsdag, december 20, 2006

 

Äntligen lite riktiga problem

Hur sågar man någon vid fotknölarna utan att vara elak? Går det? Ännu viktigate: Kan jag göra det? Tror fan inte det. Men jag vill egentligen inte heller. Jag gillar ju att vara elak.

Detta är officiellt dagens I-landsproblem. Det är så i-land att jag inte ens kommer uppmana till bojkott: 
Last.fm är diskriminerande. Varken Devil doll eller Mars Volta får egentligen konkurrera på lika villkor som andra artister. Det funkar nämligen så att efter att halva ens låt är spelad får den registrerad hos last.fm. Sufjan Stevens Illinois innehåller 24 låtar. Devildollskivan som jag har innehåller två låtar (på vardera ca 30 minuter). Efter en timmes lyssning på Sufjan har han fått runt tjugo steck i protokollet, medan 30 minuters Devil dolllyssning ger två treck i deras protokoll. Last-fm är diskriminerande mot band som gör långa låtar helt enkelt.

St. Vincent, min blivande fru, är klart bättre på skiva än på scen. Den oslipade diamanten börjar liksom glittra mer på skiva. Har bara hittat en låt än, Paris is burning, men den är bra. 
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Sjukt bra
  2. Bara en snabbis
  3. Helt lost
  4. Stort och smått
  5. Nerköp
  6. Första intrycket
  7. I can't belive it
  8. Dance for Koop/Rymdantiklimax
  9. E-bay och Belgien
  10. iPhone

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?