Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

onsdag, december 13, 2006

 

Stort och smått

Johan Norberg (www.johannorberg.net) är en intressant bloggare. På senare tid har han tagit upp hur media benämner olika diktatorer. Pinochet benäms mer eller mindre uteslutande som "Chiles förre diktator" eller liknande, medan Mao Zedong och Fidel Castro oftast benämns som "ledare" eller liknande. I Castros fall försvara sig SR, som fått en dirkt fråga av Norberg, med att man kallar sittande regeringschefer för ledare även om de kan klassas som diktatorer. Mao har inte tagits upp i den diskussionen, men gubben är onekligen död sedan länge, och han var onekligen en rätt läskig diktator, men ändå benämns han allt som oftast som "ledare" eller "ordförande".

SVT klassar Che Guevara som en av vår tids "stora tänkare". Jo, tjena.

Skorna jag beställde från ebay kom idag. jag hade beställt dem i japansk storlek 27, storleken som jag har på mina nuvarande Yonexskor. Detta motsvarar europeisk storlek 43 på mina gamla skor, men på de nya är 27=44. Blir bara till att sälja dem och beställa nya. Har hittat ett par som just nu kostar £15. Lovande.

John Vanderslice - Exodus Damage.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Nerköp
  2. Första intrycket
  3. I can't belive it
  4. Dance for Koop/Rymdantiklimax
  5. E-bay och Belgien
  6. iPhone
  7. Fotbollshoran strikes again
  8. Status
  9. DN
  10. Små steg

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?