Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, december 09, 2006

 

Första intrycket

Ok. Nu har jag lyssnat igenom Make this your own. Jag är besviken. Jag har tidigare beskrivit TCTC som ett band som kan låta som om världen är på väg att gå under. Världen går inte under på Make this your own. Det är synd. Melodierna är bra, i vissa fall lysande, och jag tror att jag kommer att lyssna många gånger på till exempel Head och Waiting game. Men det är inte det bsta album som har gjorts. Istället för att ta steget fullt ut och fullborda det som påbörjats i Kick up the fire… så tar TCTC steget mot publiken som vanligtvis lyssnar The Killers och The Bravery. 

Skall tilläggas att det brukar ta ett tag att uppskatta TCTC. Damage t ex, som jag ogillade direkt när den säpptes för några månader sedan, framstår nu som en av de bästa låtarna TCTC släppt. Dessutom bör man påpeka att många av bandets allra bästa låtar bara kommer ut som b-sidor.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. I can't belive it
  2. Dance for Koop/Rymdantiklimax
  3. E-bay och Belgien
  4. iPhone
  5. Fotbollshoran strikes again
  6. Status
  7. DN
  8. Små steg
  9. Så där
  10. Laghora

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?