Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

måndag, december 11, 2006

 

Nerköp

Det var väntat, det var helt väntat, men ändå är det lite bittert att torska med 4-0. Nordia hade alltså inga som helst problem att köra över Laik idag. Laik saknade de flesta ordinarie spelarna och var således tunnt på alla kanter. Jag spelade visserligen hyfsat bra och var inte inne på något av målen, men det är ju knappt ens av akademisk betydelse.

Fuglesang kom upp. Det var som fan.

Själv sov jag när det hände. Tidigare på kvällen hade jag varit på Shakers spelning på Kalmars. Bra som vanligt. Jag fick med mig en signerad ep hem. Klart man måste ha en sån liksom.

Annars lyssnar jag gärna på Iron & Wine. Det är en underbar singer/songwriter som egentligen heter Sam Beam som jag kom i kontakt med genom hans cover på Postal Service-låten Such Great Heights. Albumet Our Endless Numbered Days är en pärla. Låter ungefär som en korsning mellan lugna versioner av The Shins och Sufjan Stevens. Avskalat, lugnt och underbar sång alltså. Den har växt till en av mina absoluta favoriter. Skaffa!
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Första intrycket
  2. I can't belive it
  3. Dance for Koop/Rymdantiklimax
  4. E-bay och Belgien
  5. iPhone
  6. Fotbollshoran strikes again
  7. Status
  8. DN
  9. Små steg
  10. Så där

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?