Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, december 24, 2006

 

I år IGEN!

"Jag vaknar utan något som helst pirr i magen, går upp, äter filmjölk med sylt och müsli. läser tidningen, säger "Men oj" och "Hej påre" till mormor några gånger. Hela familjen är mer eller mindre obekväma med befolkningstätheten som råder på Bergvägen 4. Ingen säger dock något om detta. Det är så kul att ALLA är här, äntligen. Morsan har gått över till att prata hälsingemål, farsan har gått in i en derpression och åker iväg med bilen ett par-fem timmar. Brorsan längtar efter sin dator. Snart kommer farbror Pontus, som säger allting två gånger och därför är tyst väldigt sällan. Jag går upp sätter Blind Pilots på repeat. "

Det där var förra året. I år är det mer eller mindre samma sak, fast lite bättre. Jag lyssnar på Waiting game istället för Blind pilots, kollar på Grey's anatomy istället för att vara ivägen på nedervåningen och framförallt: Jag vet vad jag har för förväntningar. Det är fördelen med att ha noteringarna kvar i dagboken från förra året. Det var inte bättre förr. Hade jag inte läst det där hade jag räknat med att det skulle bli jättetrvligt, för det är det ju på jul.

Fan heller. Jul är en pina, en dag där alla ska göra så lite som möjligt på samma ställe. Helt onaturligt. Men det är klart, att frossa i mat, kakor och godis är inte fel ibland...

Jag kollade inte på Kalle Anka idag. Glömde bort det. Ingen större förlust, bara lite ovanligt.

Jag önskar att jag visste allt. Jag vill vara Wikipedia. 

Nu ska jag vara social ett tag. Jag ska nynna på Take Comfort också. Låt nummer 8 på Make this your own. Trea på "Hetast just nu-listan".
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Äntligen lite riktiga problem
  2. Sjukt bra
  3. Bara en snabbis
  4. Helt lost
  5. Stort och smått
  6. Nerköp
  7. Första intrycket
  8. I can't belive it
  9. Dance for Koop/Rymdantiklimax
  10. E-bay och Belgien

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?