Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, januari 06, 2007

 

En ny tid

Nu har jag avverkat en veckas jobb på posten. Jag är väldigt kluven till jobbet där. Jobbarkompisarna är jäkligt trevliga och jobbet i sig är ganska simpelt, även om jag har lite svårt att komma ihåg allt med kassan. Man får lyssna på musik i runt fyra timmar när man kuskar runt där ute på landet, och har man – som jag – bra skivor med sig är detta en ynnest. Dessutom slutar man tidigt om dagarna. Än så länge låter det ganska bra va? Men nu till nackdelarna: Lönen är rätt kass, man måste gå upp sjukt tidigt och man blir jäkligt smutsig om händerna. Det värsta för mig är dock att jag känner mig som en riktig loser när jag är där. Det är så otroligt långt ifrån det jag vill göra och det gör att det känns helt fel.

Små uppdateringar på designen idag. Mer kommer.

Schlögt är dagens ny-ord. Nja, nytt är det inte i sig, men för mig är det nytt. Konstigt betyder det i alla fall.

Wincing the night away, nya The Shinsskivan, har gått varm i bilen och den imponerar enormt. Sjukt bra. Dessutom har jag lyssnat på Make this your own, som växer hela tiden, och Mando Diaos Ode to Ochracy, som inte heller är helt kass.

Det har inte blivit något av med sammanfattning av förra året och inledning på det nya än, men det kommer. Ska upp tidigt imorgon dock, så jag har inte riktigt tid nu. Farsan fyller 59 bast imorgon, eller idag eller nåt.

Veckans chock kom i onsdags, när Henrik (från historian) mailade och meddelade att jag hade fått en femma på kursen. Jag hade goda förhoppningar om att klara kursen men inga som helst planer på att få ett bättre betyg, så det var väldigt oväntat det som hände. Inte ovälkommet dock. Idag kom också resultaten från Dynsysen, och även där blev det toppbetyg för undertecknad. Detta var dock mer väntat. Inte ovälkommet dock.

Jag har inte läst något under lovet. Jag skulle ju göra det. Fan. Skärpning. Ska dessutom löpträna tills jag blir tokig. Måste ju komma i form. Ska köpa en löparoverall också. Annars blir det lite fotboll på tisdag, och badminton kör jag ocksp ganska ofta.

Mando Diao - Long before rock'n'roll. Skön låt. Annars är det Waiting game och Head som rullar mest för tillfället.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Nyheter
  2. Ego boost
  3. The Sunset Beach blog
  4. Jag ska försöka...
  5. Julsummering
  6. I år IGEN!
  7. Äntligen lite riktiga problem
  8. Sjukt bra
  9. Bara en snabbis
  10. Helt lost

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?