Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, december 31, 2006

 

Ego boost

Jag tror inte att det har gått så lång tid mellan två fotbollsträningar/matcher för mig på väldigt måbga år som mellan senaste matchen mot Nordia och gårdagens träning. Det var nästan tre veckor under vilka jag inte rörde en boll. Därför var det förstås extra skönt att träna, trots att det gick småkasst och jag fortfarande kände av spåren av de senaste veckornas förkylning.

Idag var det dags för match igen. Eis stod på andra sidan planen och vi, LAIK, hade ett mycket bättre lag jämfört med senaste matchen. Klasspelare som Anders Bylin, Micke Edqvist, Kristoffer Boman och Johan Nälssén var nya för dagen. Eis började bra och pressade oss ganska bra utan att skapa några heta chanser. Efter en kvart tog vi ledningen efter att Micke Bodin (mycket bra idag) kom runt och spelade snett bakåt till Bylin som säkert lade in bollan bakom Hedström i Eiskassen. 1-0 stod det också i halvtid.

Ganska tidigt i andra spelade jag fram Micke Bodin som kom förbi deras sista back och lade in 2-0. Lite senare kom samme Bodinbroder runt på vänsterkanten och sköt ett ganska bra skott mot bortre som Hedström tippade i stolpen. Jag hade bara att bredsida in bollen i öppet mål. Med knappa tio minuter kvar bröt jag en passning i Eis backlinje och tunnlade deras mittback. Fri med Hedström gjorde jag inget misstag utan placerade bollen till vänster om honom.

Allmänt spelade vi bra, även om Eis var otroligt bleka med tanke på spelarmaterialet som de trots allt förfogar över. Vår insats skall dock icke förringas, vi var hårda och diciplinerade i försvaret och de hade egentligen bara en vass chans under hela matchen. Personligen är jag halvnöjd. Jag spelade under stora delar av matchen ganska dåligt, men jag gjorde trots allt två av målen och spelade fram till ett. Fyra mål för laget, jag var inne på alla, can't be all bad. Dessutom är det sjukt kul att spela.

Nordia fick "bara" 2-2 mot Bro. Martin var missnöjd.

Imorgon ska jag ut och springa i min nya löparoverall. Jag ska försöka sammanfatta året lite grann också. Imorgon. Och så ska jag göra klart den nya designen till bloggen. Den blir helt ok. Det enda som är kvar är egentligen att få över allt till Blogger och se till att allt ser ut som det ska. Borde inte vara något stort problem.

Saddam Hussein är död. Det är synd. Dödsstraff är ALDRIG rätt. Han hade gjort sig förtjänt av ett mycket värre öde. Smatidigt finns det folk som har gjort sig betydligt mindre förtjänta av att dö. Jag vill låtsas som om att detta är en lätt fråga. Jag tycker nog att det är det. Det är helt enkelt fel att ta en annan människas liv, även i hämnd- eller straffsyfte.

Facebook verkar lite kul.

Nyår är skit.

Det är inte The Golden Gate. Jag talar då inte om bag-in-box-vinet, utan John Vanderslice-låten. Och fan vad jag gillar Waiting game. Otrolig låt. Alla borde lyssna på den, hela tiden.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. The Sunset Beach blog
  2. Jag ska försöka...
  3. Julsummering
  4. I år IGEN!
  5. Äntligen lite riktiga problem
  6. Sjukt bra
  7. Bara en snabbis
  8. Helt lost
  9. Stort och smått
  10. Nerköp

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?