Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

torsdag, december 28, 2006

 

The Sunset Beach blog

Det finns ett problem med att skriva blogg. När man skriver är man för det mesta stressad, upptagen och trött. Man har inte samlat sina tankar, inte tänkt ut några formuleringar. Med lite tur har man tänkt på någon grej som man kanske ska skriva om. Ganska ofta blir det inte ett ord skrivet om det man har tänkt på. 

Slutresultatet blir alltså inget mästerverk. Inte ens Strindberg skrev bra grejor på första utkastet. Men man måste väl också inse att man inte är någon Maciej Zaremba.

Köpte för övrigt Zarembas bok till farsan idag. Jag ska läsa den när han är klar.

Annars har dagen ägnats åt mellandagsreor och kaffe. Först var vi i U-a och skickade hem mormor och åt lunch med Per, sedan for vi till Jakobsberg och kollade in outletbyn. Jag köpte en tröja. Men någon löparoverall eller jacka blev det inte. Jag är bra på att inte köpa det jag ska köpa.

Vi lever i ett konsumtionssamhälle. Folk lever för att handla. Och folk räknar med att kunna handla. Alla ska ha allt. Fan. Jag vill ha ett klasssamhälle. Jo det vill jag. Folk är olika, folk ska vara olika. I ett rättvist samhälle finns skillnader. Jag vill ha rättvisa, inte "alla ska få lika stor del av kakan"-rättvisa utan liberalism-rättvisa. "Alla ska få göra allt de kan"-rättvisa.

Sen vill jag ha Oasis - Some might say.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Jag ska försöka...
  2. Julsummering
  3. I år IGEN!
  4. Äntligen lite riktiga problem
  5. Sjukt bra
  6. Bara en snabbis
  7. Helt lost
  8. Stort och smått
  9. Nerköp
  10. Första intrycket

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?