Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, januari 14, 2007

 

Superblogg

"Aftonbladet har skrivit om miljöpåverkan så länge fenomenet har funnits." Hur länge har det funnits miljöpåverkan? Rätt länge, människan har utvunnit oja sedan början av 1800-talet och skogsskövling, inte minst genom anlagda bränder, har pågått i tusentals år. Aftonbladet har inte funnit i tusentals år. Superfakta är ett ännu nyare fenomen i denna icke så förträffliga blaska, och om man tror att det ordet står handlade om något verkligt världsomvälvande så är man ute och cyklar, det är nämligen informationen om dagens omgång i hockeyallsvenskan benämns på detta vis.

Match imorse mot ESK, så det var tidigt upp ur sängen som gällde. Vi spelade inte alls lika bra som förra gången, men vi tog ändå ledningen genom Kim ganska tidigt i matchen. ESK kvitterade snabbt, men innan halvlekens slut hade Nälssén sett till att vi återtagit ledningen. Spelet var jämnt och chanser skapades åt båda håll i mängder. I andra lyckades de kvittera efter slarv i försvaret, och 2-2 stod sig tiden ut trots bra chanser åt båda håll. Jag är hyfsat nöjd med matchen, även om jag borde gjort nåt mål (kom inte närmare än en stolpträff i första och en volleyträff som målvakten räddade i andra).

Jag har hoppas runt lite bland olika webläsare. Först körde jag Firefox, sedan gick jag över till Safari eftersom den drog något mindre minne. Till slut irriterade jag mig dock för mycket på att adressfältets auto-fill inte funkar som det ska (den kommer inte ihåg nyligen inskrivna adresser) och bytte till Bon Echo, en version av Firefox som är optimerad för Intel-macar. Funkar riktigt bra. Funderar på att testa Camino nån gång också. Men det får vänta.

Idag beställde jag en ny skärm, samma sort som jag beställde i höstas men som aldrig dök upp och som jag således avbeställde. Den borde komma nästa vecka. Hihi.


Boondocks är en utmärkt serie. Jag har nog sagt det förrut, men det tål att upprepas. Jag ska nog upprepa det ofta. Repetitia mater studiorum, vettni.

Mates of state är ett favoritband, inte minst på grund av den fullkomligt lysande Nature and the wreck (från senaste skivan Bring it back). De har gjort en bra cover på Phantom planets California också. Värd att lyssna på.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Let's have a war
  2. Jag ska...
  3. Kunskap, färdighet och insikt.
  4. En ny tid
  5. Nyheter
  6. Ego boost
  7. The Sunset Beach blog
  8. Jag ska försöka...
  9. Julsummering
  10. I år IGEN!

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?