Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

tisdag, januari 23, 2007

 

En lång vit dag på gräddhyllan

Klockan är strax efter ett och jag ska försöka mig på att sammanfatta dagen. Jag kommer knappt ihåg när den började. Det var ganska länge sedan. Jag känner att jag har hunnit med en hel del. Blev precis klar med en reflektion på dagens föreläsning. DIS:en har ett väldigt intressant kursupplägg, med väldigt mycket aktivt lärande och kontinuerlig examination. Jag tycker om det tror jag.

Jo, det började med att jag sov dåligt. Det var för varmt i rummet. Nu har jag öppnat ventilerna och sitter och fryser om fötterna istället. Men jag ska inte klaga. L, nyinflyttad utbytesstudent i Floggan sov tre nätter utan täcke. Å andra sidan, orkar man inte ens pallra sig iväg till Jysk kanske man får skylla sig själv. Sedan glömde jag kaffetermosen hemma.

Sedan har det hunnits med en massa. Dis, reglerteknik, styrelsemöte, en hel massa mailande, mer dis, kakor och lite kurslitteraturshopping. Ingen särskild ordning. Regleren är ett skämt än så länge förresten. Verkar vara ett poäng repetition, två poäng fluff och två poäng innehåll. Som bäst. Inte de mest välutnyttjade fem poäng jag har varit med om. Men jag dömer lite i förhand nu också.

Bloc Party - The Preyer. Lite lugnare än man är van vid från Bloc Partys första skiva. Bra är det i alla fall. För övrigt är stereogum en grym blogg.
Comments:
Ja, DISen är grym, och regleren är ungefär 1p repetition, 1p fluff och 3p innehåll. ;)

Dåligt synkat för vår del - de har tagit F-kursen och lagt på MDI:n. Vi borde ha en något annorlunda kurs eftersom vi har annorlunda kurs innan - alternativt borde dynsyst se annrolunda ut. Det har klagats på det här länge, men lär väl inte hända nåt förrän Bologna.

(Uppföljningskursen till regleren överlappar iofs även den, och där har alla samma förkunskaper, så det är väl inte STS-specifikt..)
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Chocken
  2. In i framtiden
  3. Årest person
  4. Superblogg
  5. Let's have a war
  6. Jag ska...
  7. Kunskap, färdighet och insikt.
  8. En ny tid
  9. Nyheter
  10. Ego boost

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?