Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, januari 27, 2007

 

Jag är lat och virrig också.

Idag var det ags för muntlig presentation på DIS:en. Vi pratade fildelning, ett ganska tacksamt ämne. Lätt att hitta info och ganska intressant, såväl tekniskt som ämnesmässigt. Det gick hyfsat också, även om jag är ganska kass på att prata inför folk i allmänhet.

Imorgon kommer en förhoppningsvis bättre föreläsare till Uppsala, även om jag inte har så höga förväntningar. Det är mest hypen som är intressant. För just nu är Christer Fuglesang större än Carola och Carolina Klüft tillsammans. Får träffa statsministern och knugen och alla möjliga auktoriteter och celebriteter. Och precis som många har påpekat som har han ju faktsikt inte gjort något särskilt. Han är en knappt ens en medelmåtta i rymdsammanhang. Men människor verkar ha någon särskild fascination för rymden. K kommer att var tokig iaf.

Hoppas på att gå på Norrlands imorgon. Det verkar bli ganska mycket halvdan (glad-)punk, men kommer det inte för mycket drägg kan det nog bli kul. Jag har inte tid att ta mig till gröna butiken dock. Ah, det brukar lösa sig. Dessutom ska jag ta det lugnt. Har saker som måste göras i helgen.

Jag hoppas att kommer lära mig att hålla mina cynika och sarkastiska kommentarer i schack när det verkligen behövs. Det kommer nog inte att gå så bra. Jag kommer antagligen att mördas av mina emotionellt förstörda barn innan de nått puberteten. Emo for life.

Nu har Wincing the night away och Make this your own släppts på riktigt. Båda skivorna verkar få blandade recensioner. Personligen tycker jag att de är mer eller mindre lysande bägge två. De kommer nog att kunna vara med när 2007 års bästa skivor ska listas. Nya Decemberists-skivan verkar också bra efter första lyssningen. Nya Bloc Party ska jag lyssna in mig på också.

Shit. Måste verkligen sova nu.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Kommunister & idioter
  2. En lång vit dag på gräddhyllan
  3. Chocken
  4. In i framtiden
  5. Årest person
  6. Superblogg
  7. Let's have a war
  8. Jag ska...
  9. Kunskap, färdighet och insikt.
  10. En ny tid

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?