Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, februari 10, 2007

 

DN skämmer ut sig.

DN basunerar ut att de flesta rektorerna i Stockholm är negativa till de nya lagförslaget som ska ge möjlighet att flytta mobbare. Som stöd för dett påstående har de en enkätundersökning där 54% är för(!) förslaget och endast 32% är emot. Rubriken såväl som artikeln i övrigt ger endast utrymme åt negativ kritik mot förslaget.

Hur tänkte de? Hur kommer det sig att ingen av de 54% som var positiva till förslaget fick göra sin röst hörd? Och desto viktigare: Hur står det till med den journalistiska neutraliteten? Jag vet inte vad de tycker. DN:s åsikt kanske är den universella sanningen, den kanske förtjänar att stå på nyhetsplats.

Äntligen, tänkte jag. Tone Bekkestad, Svensk televisions vidrigaste nuna åtminstone under min levnadstid (Tommy Boustedt brukar ju synas ibland, men jag räknar inte honom). Jag har aldrig klarat av henne, och nu har hon både "Let's Dance"-at sig och vikt ut sig, vilket har gjort att både hon och tv4 har tröttnat. Nu ska hon i alla fall tillbaka till Norge. Hoppas vi slipper henne till jag har blivit dement.

Per Molander syns i media en del nu, som sekreterare i den återinrättade Katastrokommisionen. Vi hoppas att han kan komma och prata på SUG. Killen har ett imponerande CV.

Sitter hemma hos föräldrarna nu. La FONera funkar klockrent. Det är en rktigt bra idé. Kommunism på det anarkistiska nätet. Internet är nog den bästa uppfinningen sedan hjulet. Och veckans attack har visat att det är ganska omöjligt att förstöra. Annars gillade jag Jobs snack om att man borde skippa DRM. Att Apple öppnar sitt FairPlay borde vara det naturliga första steget.

Isolation Years-plattan damp ner i lådan för nån dag sedan. Har inte riktigt hunnit lyssna in mig, men första låten, Albino Child, är i alla fall en snygg sak med klar The Shins-doft (de har till och med snott nån takt från New slang). Återkommer med mer senare.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Saker förändras.
  2. Dålig politik.
  3. Skarpt.
  4. Dagens bibelcitat.
  5. Här går jag igen
  6. Mycket.
  7. Wild 'n' fresh
  8. Begränsningar
  9. Jag är lat och virrig också.
  10. Kommunister & idioter

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?