Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, februari 25, 2007

 

Vår vackra planet.

Jag gillar snygga saker. Även om jag inte gillar när form går före funktion så tycker jag att form ofta går hand i hand med funktion. Det är faktiskt roligare att använda snygga saker. Även om jag inte tycker att Exposé är så mycket bättre än Windows taskbar ur ett rent funktionellt perspektiv så tycker jag ändå att det är bra så mycket skönare att använda, för att det är snyggare. Det var inte en slump att jag köpte en Mac istället för en Dell. Men å andra sidan klär jag mig som en lodis och bryr mig ganska lite om hur jag ser ut. Men jag fungerar å andra sidan ganska bra.

Hittade en trevlig grej till skirvbordet också, genom den underbara bloggen Macfeber (flera av feber-bloggarna är riktigt bra), nämligen OSXdesktop, ett program som visar live-bilder av valfri himlakropp som bakgrundsbild. Jorden funkar till exempel jättebra. Vi har en snygg planet.

Jag blödde näsblod idag. Det är nog första gången på tjugo år eller så. Jag har en stadig näsa, som brukar stå emot det mesta. Men idag fick jag en klockren armbåge från E precis i slutet av träningen när jag skulle gå upp och nicka. Smärta är coolt. Han gjorde mig cool.

Hittade ett gäng vid namn team9, som gör coola remixer på nya fräscha låtar, och ganska bra dessutom. Vad sägs om Silent shout/The saints are coming till exempel? En riktigt skön remix av Young folks har de också gjort. Allt finns dessutom att ladda ner HÄR.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Vad är väl en bal på slottet?
  2. Jag är inte bara fulländad, jag är ödmjuk också.
  3. Nu.
  4. Det är svårt att inse sin egen storhet.
  5. DN skämmer ut sig.
  6. Saker förändras.
  7. Dålig politik.
  8. Skarpt.
  9. Dagens bibelcitat.
  10. Här går jag igen

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?