Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

onsdag, februari 28, 2007

 

Två gula bussar.

Det är väldig tur att jag inte kommer från Östhammar. Anso brukar blanda ihop Östhammar och Örsundsbro. Det är lätt det förstås. Fem döda från Östhammar, en död från Uppsala. På kvällen åkte jag med linje 877. En precis lika gul buss. Jag använde inte bälte. Och jag brukar klaga på att folk är idioter. Ironi kallas det väl. Eller idioti.

Som vanligt när "katastrofer" inträffar så reagerar jag inte lika starkt som tidningar och i viss mån andra i min närhet. Jag kanske är avtrubbad,kanske bara balanserad. Sex döda, javisst. Men å andra sidan bombades tolv barn på en fotbollsplan ihjäl i Irak. Det blir väl en notis i DN imorgon antar jag, om ens det.

Dagens "Jag ska...": Göra en plånbok av silvertejp. Billigare än Ducti, och lite coolare. Borde gå jättebra.

Jag gillar just nu: På minuten. Ett oerhört roligt radioprogram. P1 is the shit. Jag gillar också: Bloc Party - Uniform.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Magkatarr.
  2. Vår vackra planet.
  3. Vad är väl en bal på slottet?
  4. Jag är inte bara fulländad, jag är ödmjuk också.
  5. Nu.
  6. Det är svårt att inse sin egen storhet.
  7. DN skämmer ut sig.
  8. Saker förändras.
  9. Dålig politik.
  10. Skarpt.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?