Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

tisdag, februari 27, 2007

 

Magkatarr.

Min far säger sig vara på väg att få magkatarr. Han är stressad för att han har för lite att göra. Jag är närmare att vara stressad för att jag har mycket att göra. Visserligen känner jag inte att jag har någon magkatarr på ingång, men visst har jag att göra. grejen är väl den att jag för det mesta gör saker som jag tycker är roliga. Det är inte direkt stressande att åka och träna några extra gånger varje vecka, även om man inte hinner med att sova lika mycket som man skulle vilja eller om man inte orkar hålla jättesnyggt på rummet jämt. Det är ju ändå inte så många som kommer hit. Särskilt inte folk som bryr sig överdrivet mycket om det är prydligt städat. Det är inte så viktigt. Att göra roliga saker är viktigare.

SvD skriver om att andra tidningar skriver om Britneys hår-rakning. Däremot de inte om att hon har rakat av sig håret. För någon vecka sedan skrev DN om att Anna Nicole Smiths död var en "stor nyhet i USA". Inte om att Anna Nicole har dött. Det har ju inte något nyhetsvärde. Inte heller nu skriver de inte om själva "nyheten", att Britney har rakat av sig hårt och verkar vara i någon slags psykisk obalans. Sådant skriver ju inte seriösa tidningar om. Men lik förbannat finns det artiklar som handlar om såväl Brittan som hennes hår. USA får väl anses vara dubbelmoralens högborg, men Sverige är nog världens mest amerikaniserade land, på mer än ett sätt.

The Whitest Boy Alive – Done with you.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Vår vackra planet.
  2. Vad är väl en bal på slottet?
  3. Jag är inte bara fulländad, jag är ödmjuk också.
  4. Nu.
  5. Det är svårt att inse sin egen storhet.
  6. DN skämmer ut sig.
  7. Saker förändras.
  8. Dålig politik.
  9. Skarpt.
  10. Dagens bibelcitat.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?