Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

fredag, mars 09, 2007

 

Balans.

Det är inte lätt att hålla balansen. Rätt vad det är blir det för mycket eller för lite av något. Eller också går det åt helvete ändå. Det blev för lite folk på fotbollsträningen igår. Jag var dock sjukligt trött efter en veckas ackumulerad sömnbrist kombinerad med vissa överträningssymptom. Så går det när man tränar varje dag. Det gick ganska bra ändå tycker jag. Trevligt att komma ut på grus.

Aftonbladet skriver om det "senaste överfallet i NHL". Det är inte bara ännu ett bevis på att hockey inte är en sport utan en hjärnsjukdom, det ger upphov till en relevant fråga: Vad används basebollträn till? Personligen tycker jag inte att de bör användas såsom Aftonbladet föreslår.

Mina New Balance kom idag. Tullen hade lagt på 53 kronor i avgift. Det kan jag kanske svälja. Det som däremot INTE känns acceptabelt är att de sedan har mage att tvinga mig att betala 70 spänn i porto för frakten från Arlanda till Uppsala. Jag hade ju faktiskt redan betalt frakt till Uppsala. Eller? Jävla fascister. Egentligen ser jag inte heller några vettiga argument för sådana tullar. Än värre är protektionistiska tullar som EU och USA håller fast vid för att hålla Afrika utanför världsekeonomin.

Jag måste ta och bli mer nyanserad i mina resonemang. Jag skulle ju hata mig själv om jag faktiskt läste det jag skrev. Jag skäms lite så länge.

Det fanns en tid då jag tyckte att Dolores O'Riordan (Cranberries-sångerskan) var världens bästa sångerska. Det var ganska länge sedan, innan jag hade hört mer uttrycksfulla röster som Irya Gmeyner och Nina Simone, mer innovativa som St Vincent och Regina Spektor och vackrare som Anna Ternheim och Yukimi Nagano. Hur som helst är Linger en fantastisk låt.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. To someone I used to know.
  2. Kul.
  3. Ordens makt.
  4. Det offentliga bloggandet.
  5. Två gula bussar.
  6. Magkatarr.
  7. Vår vackra planet.
  8. Vad är väl en bal på slottet?
  9. Jag är inte bara fulländad, jag är ödmjuk också.
  10. Nu.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?