Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

tisdag, oktober 31, 2006

 

Förnekelse

Jag började att få ont i halsen i fredags. Det har varit en förkylning på gång ett bra tag och jag är väl mest glad att jag har lyckts hålla den borta under tentaperioden. Halsont är dock ingen förkylning, och att springa lite gör en alltid gott tänkte jag så trots att det hade blivit värre under helgen så var jag förstås med när Basra skulle möta NNIF.

Det blev en tät match där vi tyvärr inte lyckades spräcka deras nolla, men samtidigt höll vi tätt bakåt, och således delade vi på poängen. STS spelade efteråt och vi hade inga problem mot ett riktigt svagt Olympic Mannschafft. 7-0 blev det till slut. Jag spelade tokdefensiv back men lyckades ändå peta in en boll. Ja, det var mera skott än petning, ganska snygggt faktiskt, men ändå.

Annars har jag städat i helgen, mitt rum är skinande vackert rent och resten av korridoren var också riktig fin i ungefär en halvtimme. Dessutom har jag läst första två delarna av Vete, Vapen & Virus. Jag är något skeptisk till boken, men jag hoppas att hn lyckas knyta ihop säcken på något snyggt sätt på slutet. Det handlar alltså om historia och lits närmare bestämt om varför människorna har utvecklats såpass olika på olika platser på jorden. Ganska intressant fråga alltså, men den tenderar att bli något deterministisk än så länge.

Jag har i alla fall fortfarande ont i halsen, trots glass- och te-kurer och allt möjligt nyttigt. Min vitlöksbombade pastasås som jag lagade idag borde dock göra viss nytta tycker jag. Jag behöver inge monsterförkylning nu. Jag klara mig ändå.

Vintern har kommit, nästan i alla fall. Jag är dock fortfarande i förnekelse och har varken tagit fram mössa eller vantar än. Det blir nog varmare.

Lördagen ja. Den Stressiga Kvällen. Det började med avslutning med fotbollen. Trevligt, inte minst för att jag vann träningsligan och dessutom fick pris som årets b-lagsspelare. Sedan bar det av mot Shakerland och deras releaseparty. Trevligt även om jag inte hann vara där så länge. Jag skulle nämligen till VDala och kolla på Irene. Jättekul att träffa brorsan och Maria och de var dessutom riktigt bra. Ölen smakade dock halvdant. Om det var förkylningen eller backlashen efter tisdagens tentafest som var orsaken vet jag inte riktigt. Det var hur som helst mycket trevligt och jag somnade med tre öl och en mysig känsla i magen.

Två veckor till Sufjan. Han får gärna spela Holland. Måste försöka dra lite folk och dra på Anna Ternheim också...
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Citatmaskinen
  2. Om 24 timmar
  3. Musikfunderingar
  4. Tillbaka i gamet
  5. Dagens rubrik: Kung sköt full björn.
  6. Kinacyklar
  7. Det skrivna ordet
  8. Det är inte bara jag
  9. Färdig, slut och klar.
  10. Ljus

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?