Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

torsdag, oktober 12, 2006

 

Färdig, slut och klar.

Jag är slut. Det har varit en lång dag med mycket jobb och tankearbete. Det ska bli skönt att sova.

Jag är färdig med 1984. Även om jag inte i alla meningar ser Orwells syfte med boken, för det krävs nog att man har en djupare kunskap om världen som den såg ut strax efter andra världskriget än vad jag besitter, så är det en otroligt läsvärd bok. Den är spännande, fångande, målande, välgjord, tankeväckande och intressant. Den ställer många frågor om vad som är föränderligt i människans natur och vad som kan vara möjligt i ett samhälle, och kommer till deprimerande slutsatser. En måste-bok för alla läskunniga.

Jag blev inte klar med inluppen. Eller, rättare sagt så fastnade vi på en av uppgifterna. Vi visste inte hur 17 man skulle göra helt enkelt. Tentan hade kommit idag. Fyran var väntad, men resultatet (25p) var något lägre än jag hade trott. Z satte dock en femma och sken således som en sol. 

Imorgon ska de fixa min dator. Yippi!

Jag laddade ned Clayman igen (har haft och tappat bort det tidigare). Riktigt bra skiva. Går alltid att vända sig till när man behöver plattas till lite. 

Ännu mer imponerad är jag av Koop. Koop Island blues, med underbar sång av Ane Brun, är bäst hittills på skivan.
Comments:
Now ya go read Doktor Glas! Eller Molloy och Malone dör. Eller Främlingen. Eller Brott och straff.

Koop jazzar jävligt fett.

Jag har fått nåt suspekt SMS om att träffa nån på ett café kl 10 imorrn, så jag borde nog sova. Misstänker att det är tyska män det rör sig om, men hey...
 
Tjenare.
Har inte läst boken kanske ska göra det. minns bara att min far kom släpandes med den när jag var typ 12 år gammal. Var inte så intressant att läsa då :S .

Grattis till en 4:a iaf, det är bättre än både 3 och U. ;)

nu ska jag koka gröt!
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Ljus
  2. En tå någon?
  3. Shit
  4. En osannolik dag
  5. Veckans pik
  6. Kors i Korsika
  7. Så mycket
  8. I fyran fast ändå inte
  9. Slutet
  10. Freak

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?