Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, oktober 07, 2006

 

En osannolik dag

Ja, egentligen var det kvällen som var mest ossannolik. Det var en kväll då Petter Hansson var bäst på plan, då Anders Svensson sprang som ett djur, när Allbäck var kyligare än en frys full med Guinnes och en kväll då ingen saknade varken Zlatan, Henke, Teddy eller Isaksson.

Kvällen då allt stämde.

Dagen var fylld till bredden av differentialekvationer. Lyapunov och Poincares sats är dock inget jag tämker orda så mycket om. 

Två saker kom jag på idag som jag måste nämna. För det första: 16 november är det Delicatobollens dag. Spread the word. För det andra: Jag är ganska nöjd med den nya regeringen. Björklund som skolminister och Leijonborg som utbildningsdito tror jg kommer att fungera bra. Bildt tror jag också var ett bra namn. Utrikespolitiken är en högprofilfråga och Bildt är nog väl lämpad för uppgiften. Tror också att det är klockrent med en ekonom som finansminister, vad Persson än säger. Men nu är det upp till bevis. Lycka till!

James - She's a star. Underbar låt med ett intro som för tankarna till holländska 70-talsbandet Focus monsterhit Sylvia. Och det är ju inga dåliga associationer.
Comments:
delicatobollens dag. den var ny, klart värd att fira. menar vem gillar inte delicatobollens dag. jag utlyste ju en diskussion om varför just kanelbullen ska ha en egen dag!

Lycka till med diffarna, sj har man pde-tenta på måndag :S
//Johan
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Veckans pik
  2. Kors i Korsika
  3. Så mycket
  4. I fyran fast ändå inte
  5. Slutet
  6. Freak
  7. Den 25:e smäller det
  8. 9-12
  9. Ett nytt Sverige
  10. Där ser man

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?