Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

måndag, september 25, 2006

 

Den 25:e smäller det

Det känns inte helt fel när tre månaders lön droppar in på kontot. CSN kom dessutom samtidigt, så just för tillfället känner jag mig inte särskilt fattig. Däremot känner jag mig lat eftersom jag har alldeles för mycket pengar som ligger på ett konto med noll ränta.

Det återstår en omgång i div 5 Västra Uppland. IK Nordia behöll sin tätposotion efter en säker seger mot Hagby. Resultatet skrevs till 3-0, en god utdelning för vår del, för det var trots allt en jämn match. Stor matchhjälte var Emil som gjorde två mål (varav ett på straff efter att han själv blivit fälld) och fixade en straff som Kulan placerade in. Inför sista matchen har vi allt i våra egna händer, men det krävs vinst mot Tärnsjö, som inte har förlorat på de åtta senaste matcherna. Det skulle vara trevligt att avsluta med en serieseger.

Jag har sparat det här inlägget några dagar, eftersom jag tänkte skriva något djupt och viktigt. Men det har inte gått så bra med tankearbetet. För mycket mekanik och Stokastisk modellering som tar plats antar jag. Mekanikdugga väntar på onsdag och det känns väl inte jättebra om man säger så.

Brände ny skiva till bilen för någon dag sedan. Skunk Anansie - Hedeonism tog plats, och gjorde det välförtjänt. Glömde tyvärr att ta med Seven, men annars fick jag med det mesta av det bästa från de senaste månaderna.
Comments:
1) Starta konto på www.aktiespar.se

2) För över dina pengar

3) Köp eventuellt nån aktie, men främst nån aktie- och räntefond

4) När/om du känner dig mer trygg på börsen kan du börja köpa aktier och mer exotiska fonder

(Personligen är jag pessimist nu och har nästan allt i räntefond.)
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. 9-12
  2. Ett nytt Sverige
  3. Där ser man
  4. Namnbyte
  5. Slutdebatt
  6. Äntligen!
  7. Tillägg
  8. Sjuk eller glad?
  9. Latmask eller?
  10. Ka-pow!

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?