Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, september 16, 2006

 

Namnbyte

Bloggen har äntligen fått ett "riktigt" namn. Jag funderade ganska länge på vad den skulle kunna heta. Jag är också ganska nöjd med vad jag kom fram till. 

En av de personer som känner mig bäst är min far. Jag skulle säga att vi har en bra relation. Vi pratar om politik, sport och en hel del annat, han kollar på mina fotbollsmatcher och vi spelar ganska ofta badminton tillsammans. Det var han som var först med beskrivningen av mig som nu står längst upp på den här sidan, "Cynisk och småsur". Jag insåg ganska snabbt att det är en rätt så träffande beskrivning, mitt mantra är ju "Folk är idioter". Andra som känner mig hyfsat väl kan kanske hålla med. Jag är inte säker på att folk som inte känner mig så bra får samma bild, men det i sammanhanget ganska ointressant.

Att folk är idioter är en uppfattning som inte är helt okomplicerad. Låt oss göra det helt klart: Jag tycker inte att alla alltid är idioter. Många är riktigt förnuftiga för det mesta. Men jag ser så otroligt mycket korkade åsikter, så otroligt många korkade handlingar, att jag blir tvungen att tro att folk inte är så smarta som man gärna vill hoppas. Folk gör idiotiska saker och folk har idiotiska åsikter, vilket med Forrest Gumps resonemang gör att folk är idioter. (Stupid is as stupid does). Forrest Gump är ingen helidiot.

"People are bastard-coated bastards with bastard filling" - Scrubs.

Ed Hacourt - Beneath the heart of darkness. Jag lär nog gå och kolla när han kommer hit.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Slutdebatt
  2. Äntligen!
  3. Tillägg
  4. Sjuk eller glad?
  5. Latmask eller?
  6. Ka-pow!
  7. Ja, så var det.
  8. Vad händer?
  9. Ledig
  10. En löpning in i boxen

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?