Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, september 10, 2006

 

Sjuk eller glad?

Nöjd kanske. Njae, en ganska konstig och komplicerad känslococktail är det nog. Glad på en del fronter och missnöjd på andra. Varför visar till exempel min Mailwidget att jag har 134 nya brev när jag inte har något alls? Varför orkar jag varken ta tag i tvätt eller matlagning? Varför, varför, varför är det oundvikligt att bli förkyld i september?

Ja, det är inga lätta frågor, och det är frågor som skapar otrevligt huvudbry. Men värsta i-landsproblemen egentligen. 

På plusfronten kan nämnas att IK Nordias seniorer har spelat två matcher i helgen med sammanlagt resultat 11-0. Jag har varit mer eller mindre delaktiga i bägge. I går var det Håbro, B-seriens strykpojkar, som fick se ett ungt Nordialag göra sex mål. Jag spelade fram tre, men hamnade i en alltför defensiv roll på mittfältet för att få chansen själv. Idag gästade A-laget Wattholma och vi hade bra utdelning. Kalle dundrade in ettan via stolpen, Emil rullade in tvåan och Pizza satte trean i krysset. Två till efter paus, via Emil och Mellgren, och vår 5-0-viktoria var färdig. Dessutom förlorade Danmark mot Månkarbo, vilket placerar oss i serieledning med tre matcher kvar. Men det är tajt i toppen och vi har svåra uppgifter framför oss. Hursomhelst skulle det vara kul att lämna klubben med ytterligare en serieseger i bagaget. 

För lämna IK Nordia ska jag göra efter den här säsongen. Jag har varken den tid eller talang som krävs för att ta en stabil a-lagsplats, så nästa år blir det antagligen något uppsalalag för mig. Har svårt att se att jag skulle klara av att lägga skorna på hyllan redan. Det lär inte hända.

Dream Theater - Wait for sleep. Otypisk för bandet i fråga men otroligt bra. En melodi att döda för.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Latmask eller?
  2. Ka-pow!
  3. Ja, så var det.
  4. Vad händer?
  5. Ledig
  6. En löpning in i boxen
  7. Musikhösten
  8. Färdigt
  9. Sista chansen
  10. Fyra timmar

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?