Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

torsdag, augusti 24, 2006

 

Ledig

Idag har jag inte haft många måsten. Skickade ett par mejl i morse, men sedan har jag haft hela dagen på mig att göra sånt som man gör när man är ledig. Var på stan och köpte lite block och en penna, kollade på Scrubs, lagade pannkakor, läste...

Har faktiskt lagat mat två gånger idag. Tror inte att det har hänt någonsin tidigare. Jag upptäckte att fläskfilé var billigare än skinka, så jag köpte två och använde en halv idag. Love i korridoren blev imponerad men sedan kollade han på förpackningen och sade besviket: "Jaha, den är dansk". Jag tror inte att svenskar är det enda folkslaget som kan mata och döda grisar. Därför har jag inga problem med att köpa danskt, irländskt eller brasilianskt kött.

Metaphor är en otypisk och skön In Flames-melodi. Men jag tycker att hårdrockare borde kunna skriva lite roligare texter. Humor nån?
Comments:
Danskt är ju dessutom lika närproducerat som svenskt. Vet inte exakt hur köttlobbyn lyckats lura alla att svenskt kött är bra. Men de tjänar rätt gott med pengar på det.
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. En löpning in i boxen
  2. Musikhösten
  3. Färdigt
  4. Sista chansen
  5. Fyra timmar
  6. Nedtrappning
  7. Bra skit
  8. Lämpligt umgänge?
  9. 02.17 AM
  10. Bra?

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?