Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

fredag, augusti 18, 2006

 

Färdigt

Nu är jag färdigflyttad. När min skärm och MacBook kommer hit och PC-häcken med tillhörande 17"-burk åker ut kommer jag att ha en riktigt respektabel lya. För att jag ska bli 100% nöjd så ska TV:n ryka också. Det kan hända, om jag bara skaffar ett tv-kort. Då får jag ju dessutom en 20" Widescreen-tv istället för den 14" som förpestar min tillvaro nu.

Dagen har spenderats på IKEA och lite andra affärer som har bra saker och här, hemma, på Rackarberget. Det känns bra. Och det blir nog bra också. Tog en kvällspromenad till Floggan och hämtade cykeln. Det var fint väder.

Det verkar som om de håller sig lugna ett tag nu, nere i Libanon. Glamourprinsessan jämförde tragedin där med senaste bilden på en något överviktig (och gravid) Britney Spears. Hon kallas "makthavare" för att så många läser hennes blogg. Det förvånar mig. Hon har ingen makt! Folk läser bloggen för att den handlar enbart om fluff. Skulle hon försöka ta ställning, ha en åsikt, vilja nåt "riktigt" med sitt skrivande, då skulle inte en jävel lyssna. Hon är en makthavare för att hon inte utnyttjar sin ställning. Hon har fått sin makt genom att inte ta ställning.

Är det då makt?

Jag har skrivit samma sak om Lunarstorm. De skulle kunna vara så mycket mer än McDonaldssponrade bloggar och Coca Colasponsrade popularitetstävlingar. Men det är de inte. Jag tror dock att det finns en skillnad mot Glamoursessan. Jag tror att Lunarstorm har makten. De kan göra valet och ta ställning.

Så vad hatar jag mest?

Jo, Göran Persson. Han har makten. Alltihopa. All makt som folk har och inte utnyttjar, och en hel hög till, sitter i en fåtölj i Harpsund. Han uttnyttjar sin makt för att få behålla den. Han ljuger, manipulerar och döljer. Han måste bort.

Det blev inget Shaker eller Cavus idag, de spelade i E-ping och jag är ju här. Sparven ville inte med heller. Jag tröstar mig med The Wrecking Crew. Grym men tyvärr insomnad Enköpingsrock innehållande stora delar av nyss nämnda Cavus. Desire heter en av de bra låtarna.
Comments:
Min erfarenhet av TV-korts smidighet har varit sådär. Finns tydligen extern tuners numera också.

Nåt i den här stilen?
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010081971

Går säkert att hitta nån billigare variant.
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Sista chansen
  2. Fyra timmar
  3. Nedtrappning
  4. Bra skit
  5. Lämpligt umgänge?
  6. 02.17 AM
  7. Bra?
  8. Packat
  9. Stugan
  10. Semestertider, arbetslöshet och friår

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?