Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

torsdag, augusti 10, 2006

 

Bra?

Jag undrar om Lilly Allen är bra. Alla recensenter tycker det verkar det som. "Hon är så ung och orutinerad, och ändå låter det så bra" verkar vara en allmänt vedertagen åsikt. Jag tyckte att singeln var ok och såg att hon hade gjort en Kaiser Chiefs-cover (som jag har nämnt tidigare) så jag laddade ned och nyssnade. Ok, hon verkar väl vara en skön tjej med vass penna och lite attityd. Men speciellt bra är det för det mesta inte. Dussinpop med brittisk accent (vilket jag iofs gillar).

Desto mer gillar jag Woven hand, Dave Eugene Edwards soloprojekt. Nya Mosaic är skönt rustik musik med underbara melodier överallt och ett vackert skivomslag. Jag tror jag kan lyssna på den ganska länge. Jag gillar Tunng också, brittisk folkelectronica, även om jag inte riktigt har hittat in i nya skivan. Men det kommer jag att göra och jag kommer att trivas.

TCTC borde komma med nytt snart. Har inte sett nåt releasedatum, men jag väntar och hoppas på att de fortfarande kan. Förstasläppet Damage ingav dock inga större förhoppningar.

Allt är flyttat från Flogsta nu. Med god hjälp av stora starka flyttkarlar så bar vi upp allt i nya rummet, som kommer att bli jättevackert när allt är iordninggjort.

Två barn slåss. Föräldrarna diskuterar om de ska tala om för barnen att sluta bråka, eller om de ska säga åt det ena barnet att sluta och det andra barnet att sluta lite. De kommer inte fram till något. Barnen fortsätter att slåss.

Vi lever i en konstig värld.

Min MacBook är puckad. Jag ska in med den till Macademic imorgon om jag bara lyckas bränna ut sakerna som jag måste spara. Vill ha ny, men det låter lovande att de som fått problemet (som är ganska vanligt) åtgärdat är nöjda.

Woven Hand - Whistling Girl

Comments:
Lyssna på Songs: Ohia också. Magnolia Electric co, gärna akustiska versionen. Jason Molina är typ lysande när han lyckas balansera sin snyftighet.

Orgel, banjo och ståbas är nog för övrigt några av de mest underskattade instrumenten.
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Packat
  2. Stugan
  3. Semestertider, arbetslöshet och friår
  4. Det är sent
  5. Med katt och Jakob Hård
  6. Domen mot bloggprinsessan
  7. Sommarlov på riktigt
  8. Verklighetens vansinne
  9. Frihet?
  10. Duktig

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?