Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, juli 29, 2006

 

Frihet?

"Jag är fri!", tänkte jag proklamera. Det var ju sista dagen på posten idag, efter sex veckors jobb. Men sedan tänkte jag en gång till. Vad då fri? Är frihet verkligen avsaknaden av åtaganden och måsten? Eller är det tvärtom, att arbetet skapar en frihet? Nä, det tror jag inte, åtminstone inte i mitt fall, eftersom jag i nuläget inte är ekonomiskt beroende av att jobba. Det kan dock vara så i ett större perspektiv. 

Men det är en fin frihetskänsla man får när man sitter i kalsongerna med Pontus & Amerikanarna i högtalarna. Det är mitt val, mitt och ingen annans. Det kan jag göra, därför är jag fri.

Frihet är att blogga i kalsongerna.

Fri eller inte, jag har saker att göra nu också. Det viktigaste är att komma igång med kursvärderingarna. En om dagen är devisen som gäller, med start imorgon. Sedan ska jag flytta också...

Men om fyra veckor börjar plugget. Schemat ser ganska tajt ut. Innan dess ska jag ha hunnit fixa en ny väska.

Gåte är sköna. Sjå Attende är ett exempel på det.

Just det. Krig är idioti. Hizbollah är idioter, Israelerna är idioter, Bush är en idiot och halva Afrika är idioter. Jag förstår inte hur det kan vara så. Jag vill tro att människor i allmänhet är goda, rationella och ganska intelligenta. Jag vill tro att folk kan fatta logiskt rationella beslut.

Jag kan nog glömma det. Folk är idioter.

Det är deprimerande...
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Duktig
  2. Olika sätt att missa bussen
  3. Mycket nu
  4. Couches in alleys
  5. Fido
  6. Jobb
  7. Hagbykross, student, juvesyndrom och konstrock
  8. Fußball
  9. Så ser det ut. Ganska fint. Äh, det här jag ju bli...
  10. Trädgårdsblogg

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?