Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

fredag, juli 21, 2006

 

Olika sätt att missa bussen

Jag har kommit på ganska många sätt man kan missa bussen på. Dels kan man komma för sent, men man kan också komma för tidigt och gå innan bussen kommit. Man kan ha glömt reflex så att bussen inte stannar, man kan sitta i busskuren och tro att bussen inte kommer än på ett tag, man kan ställa sig på fel sida av vägen, man kan tro att det är fel buss som kommer och därför vinka förbi den och man kan slutligen – som jag gjorde idag – glömma pengar till bussen. Ingen katastrof just idag eftersom det finns en bil tillgänglig, så nu har jag en stund över till att göra nyttigheter här hemma innan jag måste iväg.

Fredag idag, men som Ronny brukar påpeka: ''Det är snart måndag igen." Den kommande måndagen kommer dock att vara min sista på posten, åtminstone för den här sommaren. Det är väl inte helt omöjligt att jag kommer tillbaka, jag lär ju knappast få nåt annat sommarjobb om jag inte söker, och det känns inte sannolikt i dagsläget. Jag brukar vara dålig på sånt nämligen.

Nu ska jag väl dra mig mot bilen snart. Måste ju komma i tid så att jag hinner en kaffe innan vi börjar. 

Bra musik just nu: Tool går flitigt i bilen, liksom Woven hand och Vapnet. Tool - Stinkfist är skönast på Ænima tycker jag nog.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Mycket nu
  2. Couches in alleys
  3. Fido
  4. Jobb
  5. Hagbykross, student, juvesyndrom och konstrock
  6. Fußball
  7. Så ser det ut. Ganska fint. Äh, det här jag ju bli...
  8. Trädgårdsblogg
  9. Ettan kom...
  10. VM-blogg

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?