Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

onsdag, juni 14, 2006

 

Fußball

Fotboll har varit temat för de senaste dagarna. Inte så konstigt med tanke på vad som går på TV hela dagarna. Jag gillar VM. Det ska dock bli kul när det blir lite mer nerv i matcherna. Andra omgången är alltid roligare. Brassarna är dock alltid roliga, och kyckling är också gott.

Vi spelade fotboll idag också. Bortamatch mot två bröder Olofsson (Samme och Fjommen) och resten av Ärentuna. De var ett riktigt skräpgäng och spelade inte direkt någon skönfotboll, utan mest långa bollar som ingen kunde ta emot. Vi lyckades inte slå hål på dem i första halvleken trots bra spel och en del fina chanser, men i andra blev det lte bättre, åtminstone målmässigt.

Jag filmade till mig en frispark vid sidan av straffområdet ganska tidigt i andra som Lindh lyfte in till Ewert som knoppade in sitt första mål för säsongen. Lindh ökade på till 2-0 ganska snabbt men sedan föll spelet ihop ganska rejält (om det beror på att jag blev utbytt låter jag vara osagt) och Ärentuna skapade lite hyfsade chanser. De missade även en straff som Sankan hade bjudigt på, och efter en felpass i deras backlinje med fem minuter kvar lade Ewert in trean i tom bur. Skönt med en seger.

Hörde Zlatanlåten idag också. Skräp.

Hot Chip - Boys from school är inte skräp.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Så ser det ut. Ganska fint. Äh, det här jag ju bli...
  2. Trädgårdsblogg
  3. Ettan kom...
  4. VM-blogg
  5. Jag skulle kunna...
  6. I soffan
  7. Stressvecka
  8. Ja, nu bloggar jag direkt från Dashboardet på min ...
  9. Fotboll är en knäsjukdom...

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?