Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, maj 21, 2006

 

Fotboll är en knäsjukdom...

...och jag är smittad. Efter femton minuter av matchen mot Fanna i fredags gick jag in i en närkamp med Fannas högerback. Vi nådde bollen samtidigt, men han bankade på för allt han vad värd och jag vred till knät så inåt bäng. Jag trodde att det skulle funka att spela vidare, men jag hade ingen styrsel på benet. Jag spelade iaf bra så länge jag var på plan tycker jag.

Matchen gick vidare och Emil Strok (en av Fannas anfallare) kastade Oskar till marken och fick rött kort direkt. 0-0 i halvtid och jag gick och duschade. Innan jag hade hunnit tillbaka hade Pizza gjort 1-0. Dessutom hade Mats och en Fannaspelare blivit visade av planen. Det såg alltså ganska bra ut så långt för oss, men Fanna kom igen och gjorde 1-1, ett resultat som stod sig matchen ut. Vi borde ha vunnit, men det är inte så bra på målproduktionsfronten för tillfället.

Knät svunnlade upp och började göra ont. Jag sov dåligt på natten och kunde inte mer än halta fram på lördagen. Idag har det dock blivit bättre och jag kan till och med jogga lite lätt. Det gör dock fortfarande ont i vissa rörelser. Skönt att det blir bättre i alla fall.

En till som hade en skadedrabbad fredag var Anna. Hon var full och bar en kompis på ryggen varpå hon ramlade framåt och slog ut 1½ tand och slog näsan blodig. Hon såg rolig ut när hon kom hem idag.

Jag har fått rätt så mycket gjort i helgen ändå. Veckan som kommer blir det till att göra det jag inte har hunnit med än: tentaplugg. Matstaten ska nötas dagarna i ända. Som jag har längtat.

Det som är tråkigt är att alla serier tar slut för säsongen nu. Vad ska jag kolla på sen då? Har ungefär två säsonger kvar av Seinfeld... sen vet jag inte.

Musik: Jag har flera tips den här gången, för det har laddats ned friskt på sistone.
  • Sufjan Stevens - The Henney Buggy Band. Skön låt som inte kom med på Illinois. Googla! Den finns för gratis nedladdning.
  • Warren G & Sissel - Prins Igor. Skön låt. Biatch!
  • Imogen Heap - Speeding Cars. OC-musik. I don't mind. Störtskön låt.
  • Mew - Comforting sounds. Jag har äntligen insett skönheten med den här låten. 9 minuter välljud.
  • Timo Räisänen - Join the riot. Fan, varför missade jag honom? Idiot.
  • Loney, dear - I fought the battle of Trinidad and Tobago. Det här bandet missade jag inte. I'm glad. Skivan är underbar.

Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Släpp
  2. Sportvecka
  3. Ja, fy fan, inte mycket går rätt för mig på fotbol...
  4. The Wiz
  5. Kval & val
  6. Seriestart
  7. Tankeöverflöd
  8. I'm back
  9. Nollningssjukor
  10. Shorty

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?