Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, april 16, 2006

 

Tankeöverflöd

Jag somande runt fem igår natt. Jag hade alldeles för mycket att tänka på för att kunna fokusera mig på att blunda. Men det var ganska skönt att se solen sakta gå upp samtidigt som man föll i dvala. I Sala.

På påskafton (igår lördag alltså) hängde jag med morsan och farsan till Kerstin och Lasse i Sala. Ganska trevligt med middag och sånt tänkte jag, dessutom sulle mimmi och Mattias vara där, och de är alltid trevliga och jag skulle dessutom skjutsa hem packet framåt kvällen. Det visade sig dock att bilen inte laddade batteriet och således var vi tvugna att ladda detta över natten och stanna över där, vilket inte åsamkade värparet några större problem eftersom de har ett helt hus som de inte använder.

Så jag fick även jag min beskärda del av goda viner och god mat och inte minst gott sällskap. (Fan vad jag smörar. Det är ju inte direkt troligt att nån av dem läser det här...) Nåväl. Vi åt, drack och spelade spel (vi vann), och det var trevligt. Mattias sa en fruktansvärt rolig sak som jag inte kunde skratta åt just då, men däremot blev det många tankar runt detta när jag låg i mörkret ett par timmar senare. Vid tiodraget morgonen därpå skulle vi hem igen, via Enköping var tanken. I Enköping stannade bilen igen, så vi lämnade den hos en tjock finne och tog bussen istället.

Till saken hör att det inte var någon av våra vanliga skruttiga skitbilar som säckade ihop, utan den alldeles nya (-00:a, vi har kört typ hundra mil med den) Lancian. Så nu har vi tre icke-fungerande bilar, Cittran blev ju stulen och måste få nytt lås och Unon har ett avgasrör som är av mitt under bilen och låter därför som en traktorpullingtävling.

Dessutom är jag efter med kv-jobbet och allt är piss. Närå, jag är lugn. Har ju en hel vecka kvar på lovet.

Imorgon är det fotoboll igen, träningsmatch mot Bro. Förhoppningsvis går det lika skitpissigt som mot Trögd senast. Det var nog min sämsta match på fem år eller nåt. Varenda tillslag gick åt fel håll och jag sprang inte rätt heller. Usch! Men nu ska det gå bra igen. Om jag får spela alltså. Och om jag kommer dit. Har ju ingen bil att åka i...

Mina festivalfunderingar går vidare. Quart är klart bäst, men också klart dyrast. Vi får helt enkelt se hur det blir... Hurricane bokade Nada Surf nu i veckan, men den ligger fel i tiden tyvärr.

Mates of State - Nature and the wreck. Jättesnyggt.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. I'm back
  2. Nollningssjukor
  3. Shorty
  4. En gång till
  5. Oväntat
  6. En till
  7. Koden
  8. Ringen
  9. Dagen har varit lugn. Den ena av mina cyklar är nu...
  10. Imponering

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?