Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, augusti 14, 2005

 

Oväntat

Det var lördag igår, en lördag som inte blev som man kunde ha trott. Jag vaknade av den förhatliga väckarklockan ungefär kvart över åtta. På schemat för dagen stod fotbollsdomeri vid EP-cupen i Grillby. Efter fyra avverkade matcher var jag 480 kronor rikare och på väg hem. Då ringde Himis och frågade om jag var spelklar. Ewert hade nämligen blivit sjuk och jag kallades in "för att vi inte ska behöva röra om så mycket". Mitt skadade lår kändes inte helt hundra (det var därför jag inte var uttagen från början), men jag trodde ändå att det skulle kunna gå att spela hyfsat med lite vilja. Efter uppvärmning och lite Tigerbalsam-behandling visade det sig faktiskt att det inte var några som helst problem.

Själva matchen var dock ingen höjdare. Gästande Hagby gjorde livet surt för oss och vann till slut med 3-1. Vi har ett problem i att våra anfallare har kronisk måltorka. Dagens mål var en hörna som målvakten boxade in i egen kasse. Jag spelade 65 minuter och klarade mig helt ok. Tyvärr fick jag ont i vänster lår/ljumske. Inte så bra inför kommande veckan, som innehåller två a-lagsmatcher.

Efter matchen var det dags för inkilningen, den efterlängtade festen som ska fungera som en nollning för nya lagmedlemmar. Nu har vi inte haft någon sådan på över två år, så det var ganska många nya som skulle kilas in. Det hela gick ut på att vi åt rökta hamburgare och drack mystiska groggar med HB och diverse Lidl-drycker (Peach&Banana och Energy Drink t ex).

När vi var lagom fulla blev det lite lekar. Mitt lag bestod av Himis, Pilsner, Sankan och undertecknad. Vi vann två grenar, jag i fotbollsgolfen och Pilsner i Geléhallonnäsblåsning (man skulle suga på ett geléhallon och sedan skjuta iväg det med valfri näsborre. Man kunde få bonus om man åt upp de ivägskjutna hallonen, men Pilsner var så fruktansvärt överlägsen att han inte behövde inmundiga något mer än grogg. Det hela avslutades med en stafett där man skulle bära, kasta och skjuta på varandra och dessutom köra irlänsk julafton och slutligen klämma i sig en bearnaisegrogg. Jag tror det är det vidrigaste jag smakat någonsin, och det är i konkurrens med bland annat koncentrerat laxermedel. Vi var de moraliska segrarna, men Mårten var tyvärr både deltagare och enväldig somare, så han diskade alla lag som låg före dem i stafetten.

Sedan fyllde vi en stor taxi och drog iväg mot Bålsta för att gå på Håbofestivalen. Martin, som var den som hade propagerat mest för att vi skulle åka dit, sade direkt efter vi kommit ur taxin "Fan, jag vill bara hem och sova", varpå han lutade sig mot staketet. Joel och jag tyckte att vi behövde en promenad, så vi gick och tog ut pengar vid "centrum". Efter vi gjort det hade Martin sagt sin line ett par hundra gånger till och musiken på festivalen hade tystnat, så vi gick till busshållplatsen. Martin bjöd på bussbiljetter och fixade skjuts till Djurby. Där fick jag sova i Shakers fina replokal. Vid elva tog jag bussen hem. Jag trivdes rätt bra med att vara bakfull.

Idag var det match igen, med b-laget mot UIF. Jag tackade ja till att vara med "en halvlek, kanske", men när jag kom dit visade det sig attdet bara fanns elva tillgängliga spelare och det inkulderade Joppen och Tobbe (otränade 40-plussare). Trots allt spelade vi hyfsat. Jag gjorde två mål, men det räckte tyvärr inte, för UIF lyckades få in fyra bollar. Jag hade ont i låret.

The Cooper Temple Clause - The Lake. Grym låt.

Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. En till
  2. Koden
  3. Ringen
  4. Dagen har varit lugn. Den ena av mina cyklar är nu...
  5. Imponering
  6. Imponering
  7. Som fan
  8. Don't panic
  9. Dålig kaka
  10. Inför

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?