Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, augusti 07, 2005

 

Som fan

I själen förvånad, men framförallt glad, är jag efter dagens omgång i div 5 västra Uppland. Jag var för första gången i år åskådare (pga lårkaka from hell) när IK Nordia gästade IF Vesta, serieledare med en nolla i förlustkolumnen. När jag hittade till Österängen (matchen hade blivit flyttad) hade Martin redan petat in 1-0. Efter ytterligare tio minuter slog Kulan ett känsligt inlägg och på bortre stolpen kom Slamsan farande och nickade in tvåan. Vesta reducerade innan halvtid, men grabbarna spelade förvånansvärt bra och jag var inte jätteorolig när andra halvleken drog igång. Än bättre blev det ett par minuter in på densamma när Martin efter en snygg prestation dundrade in sitt andra mål för dagen. Vesta hade några bra chanser i mitten på andra, men med ca 20 minuter kvar gjorde Pizza en snygg soloraid och frispelade Martin, som satte 4-1 i tom kasse. Spelet fungerade förvånansvärt bra idag, men Vesta var faktiskt riktigt bleka. Jag hoppas hur som helst på att kunna ta mig in i laget igen tills nästa match. Hagby hemma.

När vi kom hem och kollade övriga resultat visade det sig att serietvåan Lagunda spelat oavgjort mot mittengänget Morgongåva och trean Månkarbo torskat derbyt mot Tierp. Således är vi tillbaka på tredjeplats i serien. Andraplatsen är inom räckhåll (tre poäng), men Vesta har fortfarande sju pinnar tillgodo på oss.

Annars har det varit en del friidrotts-VM idag. Kul att det händer nåt, tycker undertecknad. Tyvärr gör morgonpassen att man får gå upp tidigare om man vill kunna hänga med. Jobbisch.

Cool låt: Death from above 1979 - Sexy results.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Don't panic
  2. Dålig kaka
  3. Inför
  4. Tystnad
  5. Igång igen
  6. Bilmek
  7. Voluptuous och jag har haft en debatt. Så här ser ...
  8. Folk är olika
  9. Beviset
  10. Historiskt

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?