Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, augusti 06, 2005

 

Don't panic

La familia var idag och åt ät-dig-spyfärdig-buffé på ett thaihak varpå vi kollade på Liftarens guide till galaxen. Jag måste säga att jag blev lite besviken på filmen, den hade inte riktigt det där lilla extra. Kanske var det att den gick för snabbt fram, hastade förbi det som var så bra med böckerna. Men de fick varandra på slutet i alla fall.

When other angels float by, they seem likely to fall from the sky

Jag vaknade så tidigt som tio i nio idag, av att resten av klanen Eldh skulle ut och plocka svamp. Eftersom jag tyckte att sex timmar sömn kunde räcka, så jag gick och satte på te och löste sudokun i UNT. Ganska snart kom de tillbaka med sju påsar Karl Johan-svamp och tyckte att jag skulle rensa. Jag stack till Sparven och spöade honom på Fifa 05 istället.

Vesta imorgon. Utan mig. Jag är pessimist tippar 2-1 till Vesta. Här kommer dessutom en vältippad startelva:

Abbe
Skägget - Dazen - Emil - Sankan
Ewert - Mårten - Pizza - Martin
Kalle - Kulan

Textraden där ovan är från Nada Surfs Treading Water, en av de bästa låtarna på förra plattan (Let go). På nya plattan är det mycket som är bra, men till att börja med kan man ju tipsa om Blankest year, om man nu ska gå in på specifika låtar.

Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Dålig kaka
  2. Inför
  3. Tystnad
  4. Igång igen
  5. Bilmek
  6. Voluptuous och jag har haft en debatt. Så här ser ...
  7. Folk är olika
  8. Beviset
  9. Historiskt
  10. Barnvakteri

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?