Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

torsdag, augusti 11, 2005

 

Koden

Jag har kommit knappt halvvägs in i Da Vinci-koden. Den är lite spännande, och jag kan tänka mig att den passar bra som film (Tom Hanks och Audrey Tautou i huvudrollerna, kommer nästa år). Sedan måste jag läsa nya Harry Potter-boken också.

Farbror [tæ:sk] ringde idag och kollade att allt var som det skulle inför Nollningen (jag ska vara uppdragsfadder åt uppdragen Bockering och Världsrekordförsök). Det är snart dags. Det känns bra på nåt sätt, men det är mycket som ska göras.

Började tänka på covers idag. De är alldeles för vanliga. Ska man göra en cover ska det vara en bra låt som man kan göra bättre. En del gör bra låtar sämre, en del gör dåliga låtar lika dåliga lika dåliga och en del gör dåliga låtar sämre (Dj Ötzi - Hey Baby, Black ingvars - Schnappi etc.). The Cranberries - In the ghetto är ett utmärkt exempel på en BRA cover, och sådana är inte lätta att hitta.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Ringen
  2. Dagen har varit lugn. Den ena av mina cyklar är nu...
  3. Imponering
  4. Imponering
  5. Som fan
  6. Don't panic
  7. Dålig kaka
  8. Inför
  9. Tystnad
  10. Igång igen

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?