Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, juni 17, 2006

 

Hagbykross, student, juvesyndrom och konstrock

Kronologi. Antagligen en av mina starka sidor. Jag gillar att berätta i kronologisk ordning. Lite synd egentligen eftersom det är mycket roligare med lite mer krumbukter på tidslinjen. Men man slipper tänka så mycket, vilket är nog så viktigt när man skriver i all hast på ett sånt här ställe.

I trosdags var det dagen med stort D i Enköping. Årskull -87 skulle ta studenten och resten av barnpacket slutade skolan. Vi började på Loke och Frejas avslutning på morgonen. Sedan drog jag tillsammans med Sparven in till E-ping för att kolla på kärrorna. De var mer eller mindre fulla med mer eller mindre fulla studenter och det mesta var trevligt, inte minst att träffa esteterna som vi brukar umgås med. Vi träffade dock ett par idioter som ville sno våran nyinköpta öl och hotade med att "de skulle knocka oss". Problemet för dem var att de var ganska små och taniga så vi tyckte att de gärna kunde försöka, och det fick dem att vända klackarna. Sen åkte vi hem.

Vi återsamlades i Goatmans källare strax innan England match mot "Tobacco" (Sprav-slang) och knäckte ett par av våra tidigare inhandlade öl. Efter matchen, eller egentligen efter 80 minuter av matchen, stack vi medelst Erkki och 804 till O'Learys och kollade på Sverige - Paraguay. Sparven var full och skrek och jag åt nachos. Vi blev glada när Sverige vann och stack snabbt vidare till Joar.

Där kostade det 140 bagis att komma in, men Sparven betalade glatt åt oss båda. Där inne var det riktigt roligt och vi stack motvilligt när det stängde. Vi gjorde missen att inte hänga med på efterfest, utan åkte hem med Erkkitaxin. Hemma vid fyra och ganska nöjd med min dag.

Fredagen ägnades åt sömn, vm, tennis och Tool hos Erik. Riktigt schysst att sitta där och smutta på en wiskey och lyssna på bra musik.

Idag åkte jag till grillby för match mot serietvåorna Hagby. Vi spelade bra och jag spelade fram Kalle till 1-0 efter tio minuter. Kalle ökade ganska snabbt på till 2-0 men sedan tappade vi initiativet lite och innan halvleken var det reducerat. Annas var det sjukt varmt och jag blev trött.

Den andra halvleken var inte alls gammal när vi tilldömdes straff efter en rätt tveksam hands, men Pizza drog straffen strax över ribban, men Tommy gjorde trean strax efteråt. Pizza revancherade sig också genom att sätta 4-1 på ett långskott. Störtskön och övertygande vinst, även om Habgy var mer än lovligt bleka.

Så här sitter jag nu och kollar på en av VM:s roligaste matcher, Italien - USA. Tre utvisningar än så länge.

Gunnar och jag diskuterar Juventussyndromet, att alla Juvespelare är helt kassa (undantaget backlinjen) under VM.

Dido - Hunter. Kom på att den är bra. Sedan ska jag dra på örsafestivalen.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Fußball
  2. Så ser det ut. Ganska fint. Äh, det här jag ju bli...
  3. Trädgårdsblogg
  4. Ettan kom...
  5. VM-blogg
  6. Jag skulle kunna...
  7. I soffan
  8. Stressvecka
  9. Ja, nu bloggar jag direkt från Dashboardet på min ...

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?