Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

måndag, juli 31, 2006

 

Domen mot bloggprinsessan

Karolina Lassbo är en av Sveriges mest kända bloggare. Jag insåg ganska snabbt när jag kommit in på henns blogg – En galmourprinsessas dagbok – att detta var en person som jag hade åsikter om. Hon verkar vara beundransvärd på väldigt många sätt. Ser bra ut, är smart, ambitiös, talangfull och energisk. Hon hittar dessutom roliga saker på youtube.

Men...

Hon är också en utmärkt representant för ett fenomen som jag föraktar mycket. Hon är en Bimbo. Bland hennes intressen hittar man trevliga saker som matematik och politik, men också den här raden:
#Skor
# kläder
# smycken
# smink
# stiliga män
# galamiddagar
# kungahuset
# trendiga magasin och vad kändisarna gör.

Jag hatar sånt. Jag skiter i kändisar, jag skiter i mode, jag hatar att klä upp mig och jag tycker att kungahuset är fjantar.

Jag köpte mitt senaste par skor på väg till Göteborg. morsan hade med en något besviken ton kvällen innan frågat om jag "verkligen kunde åka till Göteborg i de där skorna". Jag insåg att det var dags att låta mina kära Nike gå i pension. De har ju trots allt hål på mer än ett ställe och är fulare än Wayne Rooney. Nu har jag ett par rea-Vans som antagligen kommer att följa med tills jag blir 30. Så mycket bryr jag mig. Men jag måste erkänna att jag har några t-shirts som jag gillar och bryr mig om. Framförallt min "Come on feel the Illinoise"-tröja. Men det har ju mer med musik än med mode att göra.

Hennes politiska åsikter har jag försökt leta reda på information om, men efter mitt sporadiska läsande har jag bara hittat ett politiskt inlägg, där hon tycker att Jan Gulliou är "ganska bra".

Jag får inget grepp om henne, vet inte om jag skulle gilla henne om vi träffades, men jag gissar att hon är jävligt trevlig. Att vi inte har det minsta gemensamt är dock en annan femma. Hon gillar uppenbarligen inte sport, verkar inte var musikintresserad och är som sagt en klockren ytlig bimbo.

Vad är då min dom? Hon är Aftonbladet, jag är... nåt seriösare. Jag kan inte ha respekt för någon som skriver om David Hasselhoffs raporterade fylla men inte nämner
kriget i Libanon med ett ord. Alla bloggar kan inte handla om allt, men alla dagböcker borde innehålla ett par reflektioner över viktiga saker som händer i världen. Särskilt sådana som folk läser.

Men å andra sidan kanske hon skulle tappa sina läsare om hon skrev om viktiga saker. Boten (Båten?) Anna och Mary-Kate&Ashley är vad folket vill ha.

Eva Cassidy - Golden Slumbers. En riktigt bra Beatlescover. Inte vanligt.
Comments:
lasa hela bloggen, ganska bra
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Sommarlov på riktigt
  2. Verklighetens vansinne
  3. Frihet?
  4. Duktig
  5. Olika sätt att missa bussen
  6. Mycket nu
  7. Couches in alleys
  8. Fido
  9. Jobb
  10. Hagbykross, student, juvesyndrom och konstrock

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?