Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, augusti 27, 2006

 

Ja, så var det.

När jag var liten hade vi katter. Jag gillade aldrig riktigt dem, tror jag. De var tråkiga. När jag var tio skaffade vi en hund, Fingal. Han var helt underbar och jag började se mig som en hundmänniska. Han blev överkörd när han var sex år gammal. Sedan dess har vi tagit hand om ett antal hundar, alla ganska trista och jobbiga. Nu för några veckor sedan skaffade päronen en katt, och nu har jag banne mig blivit kattmänniska. Kattskrället är jättetrevligt. Lägger sig i knät eller runt halsen när man sitter i soffan.

Varför ringer man vid halv fyra på morgonen?

Vad ska jag läsa nu tro? Jag är klar med Stadsserien sedan ett par dagar. Den var bra och lärorik men lite väl menlös. Den kanske växer med tiden. Hursomhelst så rekomenderar jag alla att läsa den. Ett stycke svensk nationalhistoria. Ska åka och lämna tillbaka den imorgon och då måste jag ha kommit på något nytt jag vill ha. 1984 kanske.

I torsdags blev det torsk i LAIK-derbyt, 3-2. Tänker inte dryfta det så mycket. Mårten och Mellgren är avstängda efter varning nummer tre respektive rött kort. Danmark fick bara en poäng mot Tierp idag, så vinner vi har vi bara fyra poäng upp. I praktiken betyder det att vi har saken i egna händer fortfarande, för Danmark kommer att tappa poäng i fortsättningen också.

Gåte - Sjåaren. Oh, den rösten. Ååååh.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Vad händer?
  2. Ledig
  3. En löpning in i boxen
  4. Musikhösten
  5. Färdigt
  6. Sista chansen
  7. Fyra timmar
  8. Nedtrappning
  9. Bra skit
  10. Lämpligt umgänge?

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?